R
Ska skaffa en högtryckstvätt, ska använda den typ en gång om året för att blåsa av under min båt på hösten. Jag tittade på lite olika och inser att en av mer okänt märke med 120 bar kan kosta hälften så mycket som en Kärcher med 120 bar. Är det mer än baren man ska kolla på för att få bra kraft i maskinen?
 
peternicklas
Hur mycket vatten (l) den ger. Om pumphuset är i metall så är det att föredra. Rotojetmunstycke förstärker kapaciteten väldigt mycket.
 
I
Möjlighet att koppla den till varmvatten är bra. Slangkoppling, att det finns tillbehör att köpa, ex. en extra slang kan vara bra att ha. Sen bör den i första hand stoppa om du släpper handtaget, ev duger även en bypas men att motorn stänger är att föredra. Absolut ingen som ligger på hela tiden, de håller inte.
Ska du bara ha den till båten vet i tusan om det inte vore bättre att hyra en rejäl hetvattentvätt och slippa tänka på underhåll och dyligt.
 
Vad har du för budget Roland?
 
ion skrev:
Möjlighet att koppla den till varmvatten är bra. Slangkoppling, att det finns tillbehör att köpa, ex. en extra slang kan vara bra att ha. Sen bör den i första hand stoppa om du släpper handtaget, ev duger även en bypas men att motorn stänger är att föredra. Absolut ingen som ligger på hela tiden, de håller inte.
Ska du bara ha den till båten vet i tusan om det inte vore bättre att hyra en rejäl hetvattentvätt och slippa tänka på underhåll och dyligt.
Underhåll på en högtryckstvätt? Jag behöver faktiskt fylla på olja i min men normalt kan man ju på sin höjd torka av den med en trasa.......:)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.