Status
Tråden går ej att kommentera.
Snigel! Nu har ni haft er säng i ett år! Är ni fortfarande nöjda?
 
Har en kollega som köpte en Flotana till sin dotter förra året. Dottern (och pappan) är fortfarande väldigt nöjda!
 
Åh...vi älskar våra sängar! :) De är sååå sköna. Kan inte för mitt liv förstå hur vi kunde sova i en sketen IKEA-säng förut.

Som gästsängar tycker jag däremot att de är för dyra, självklart beroende på hur ofta gästsängarna används, men är de just till gäster då och då duger det väl med en billigare modell. Satsa på ordentliga Flotana-sängar till er själva (jag lovar att det är värt pengarna...), och låt gästerna sova lite sämre. ;D

Vet inte vad jag ska säga mer om sängarna, men vi har inte hittat någon nackdel med dem än så länge. Jag har visserligen slagit foten i sängbenet några ggr men det kan nog bero på att jag alltid snubblar på saker, så det kan jag nog inte beskylla sängarna för! :)
 
Nyfiken fråga: vilka sängar är det ni har? Finns några att välja på på hemsidan :)
 
Oh tack för svaret! Jag är inte intresserad av flashiga sänggavlar utan endast utmärkt stomme, madrass och ben. Och att ha riktigt sköna sängar för ungdomarna/gäster är ju också besökslockande ;). Men - till syvende & sist gäller det att få ut maximal kvalitet till minimal kostnad!

Vad köpte ni?
 
Vi köpte det lyxigaste av alla modeller utan höj/sänkbart.

Till mig och maken blev det alltså:
2 bottnar med endast Bonellfjädrar + ben.
2 resårmadrasser med bästa fjädrarna + zoner för axlar och höft
1 dubbel bäddmadrass av latex
1 sänggavel (tygklädd att sätta på väggen)
För detta betalade vi ca 11 000 tror jag. Sen fick vi pengar tillbaka för att vi tipsade ett kompispar som också köpte säng där, och dessutom fick vi gaveln gratis eftersom de hade satt fel tyg på den (jag klädde om den med eget tyg sen).

Mina föräldrar köpte också sina sängar där, men de köpte höj/sänkbara. Mamma använder inte höj/sänkmöjligheten så mycket men min pappa som har rygg/nackproblem tycker det är guld värt. (Har massagedelen också.)

Jag ville egentligen också ha höj/sänkbar först, men eftersom man inte kan ha hel bäddmadrass då valde jag bort det.....jag slipper hellre glipan mellan sängarna. (Resårmadrasserna sitter också ihop, så sängarna kan inte glida isär.)

Jag kan nog påstå att bättre kvalitét får man inte för det här priset! De har ju inga butikskostnader med lokaler och personal, så de behöver ju inte lägga på en massa såna kostnader.

Haha...det låter väl som om jag jobbar för dem men det gör jag inte. ;D
 
Snigel skrev:
Vi köpte det lyxigaste av alla modeller utan höj/sänkbart.

Till mig och maken blev det alltså:
2 bottnar med endast Bonellfjädrar + ben.
2 resårmadrasser med bästa fjädrarna + zoner för axlar och höft
1 dubbel bäddmadrass av latex
1 sänggavel (tygklädd att sätta på väggen)
För detta betalade vi ca 11 000 tror jag. Sen fick vi pengar tillbaka för att vi tipsade ett kompispar som också köpte säng där, och dessutom fick vi gaveln gratis eftersom de hade satt fel tyg på den (jag klädde om den med eget tyg sen).

Mina föräldrar köpte också sina sängar där, men de köpte höj/sänkbara. Mamma använder inte höj/sänkmöjligheten så mycket men min pappa som har rygg/nackproblem tycker det är guld värt. (Har massagedelen också.)

Jag ville egentligen också ha höj/sänkbar först, men eftersom man inte kan ha hel bäddmadrass då valde jag bort det.....jag slipper hellre glipan mellan sängarna. (Resårmadrasserna sitter också ihop, så sängarna kan inte glida isär.)

Jag kan nog påstå att bättre kvalitét får man inte för det här priset! De har ju inga butikskostnader med lokaler och personal, så de behöver ju inte lägga på en massa såna kostnader.

Haha...det låter väl som om jag jobbar för dem men det gör jag inte.  ;D
Flotana... det verkar ju nästan för bra för att vara sant med de priserna.

Om du skulle jämföra den säng du köpt med någon "känd" (typ hästens, ikea, jensen, svane, hilding etc) vilken skulle det då vara?

Har du någon aning vad dina föräldrar betalade för sina ställbara sängar. (Har också föräldrar som behöver nya sängar och ställbar skulle helt klart underlätta för dem)

Vi har lite problem med att åka och kolla på sängarna i fabriksbutiken, det är endast 130 mil enkel resa...

 
Vet någon hur lång garantitid flotana har på sina sängar... (hästens och ikea har väl 25 år om jag inte minns fel...)
 
Snackade idag med kollegan som köpte en Flotana till sin dotter. De är helnöjda med sängen fortfarande efter 1.5 år så nu har de beställt en säng även till sonen som nu har en Hästens!

Sambon snackade med Flotana, fick pris på deras SUPREME 2000L ZONPOCKET, höj- och sänkbar med massage och trådlös fjärrkontroll. Har för mig han sa att det skulle landa på ca 21.000 kr för 2 st x 90 cm.
 
Om du skulle jämföra den säng du köpt med någon "känd" (typ hästens, ikea, jensen, svane, hilding etc) vilken skulle det då vara?
Svårt att svara på eftersom jag aldrig haft någon annan än IKEA, men IKEA skulle jag INTE jämföra med i alla fall....de är inte i närheten av den kvalitén. (Vi tittade först på IKEA-sängar som skulle landa på nästan samma summa men bli olika höga då vi ville ha olika madrasser.....en halvdan lösning alltså.)
Vi kollade också på Hilding, men jag tycker nog att de kändes som budgetmärken om man jämför med Flotana-sängarna.

Har du någon aning vad dina föräldrar betalade för sina ställbara sängar. (Har också föräldrar som behöver nya sängar och ställbar skulle helt klart underlätta för dem)
Jag ska prata med dem idag så jag återkommer med prisuppgifter.

Vi har lite problem med att åka och kolla på sängarna i fabriksbutiken, det är endast 130 mil enkel resa...
Om ni köper sängar så betalar de resan åt er, så det blir en liten "gratis-semester". :)
 
LillaSandra skrev:
Snackade idag med kollegan som köpte en Flotana till sin dotter. De är helnöjda med sängen fortfarande efter 1.5 år så nu har de beställt en säng även till sonen som nu har en Hästens!

Sambon snackade med Flotana, fick pris på deras SUPREME 2000L ZONPOCKET, höj- och sänkbar med massage och trådlös fjärrkontroll. Har för mig han sa att det skulle landa på ca 21.000 kr för 2 st x 90 cm.
Har ni plats så rekommenderar jag 105 cm breda sängar istället :)

Sen kan jag rekommendera Lectus 6003 om du söker en underbar, urskön, superbekväm säng ;)
 
drx skrev:
Har ni plats så rekommenderar jag 105 cm breda sängar istället  :)

Sen kan jag rekommendera Lectus 6003 om du söker en underbar, urskön, superbekväm säng  ;)
Om vi bara hade plats. Nopes, får bli max 180 cm bred totalt om vi ska ha plats med sängborden också. 8)
 
Efter mycket velande fram och tillbaka så blev det en Svane Hilton istället (från Ekornes).

Det stod mellan en sån och en ställbar från Flotana, men eftersom Flotana inte svarat i telefon när vi ringt och inte heller skickat någon katalog/prislista trots att jag bett om en via deras kontaktforumulär på hemsidan, så åkte vi istället till Mio idag och beställde en Svane Hilton. Just Svane Hilton har ju vunnit en rad sängtester senaste åren, så det blir nog bra fast de är dyrare.
 
Jag har heller inte fått kontakt med dem och beställde dessutom katalogen via nätet - den har heller inte kommit. Så då faller Flotanavalet för mig.
 
Stänger tråden pga reklam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.