Svar: 15 olika modeller.

Varje gång jag går förbi min soptunna och det svärmar lite flugor och luktar sophög så drömmer jag om en avfallskvarn. Dessutom behöver jag platsen i tunnan till blöjor i stora lass... Nu kan kanske min dröm besannas!
 
Svar X: 15 st

Som tvåbarnsmamma och nybliven husägare är en avfallskvarn något som skulle minska våra soppåsar rejält. Tänk att få stå i köket och visa min dotter hur hennes mat plötsligt bara försvinner ner och är borta, och att sen få slippa illaluktande sopor i köket. Skulle även vara underbart att få överraska sambon med en avfallskvarn, som han önskar sig, efter att han har renoverat hela köket alldeles själv. En present till hela familjen!
 
SvarX,15st
Med en sådan manick,
en Greenloop kvarn i mitt kök,
jag blott genom ett klick,
slipper lukten av övermogen lök.

Att jag också miljön besparar,
då jag avfallet hanterar lätt,
samt husfriden bevarar,
blir livet nära komplett.
 
Hejhej!

Svar: X) 15 olika modeller.

Med ett nybyggt hus, tre barn och ett fjärde på väg är vi ovana vid den mängd sopor vi numer själva måste hantera. Kommunen har tömning av vår soptunna varannan vecka och vid det laget är den överfull av det skräp som blöjbarn och en vanlig familj åstadkommer. Med en avfallskvarn skulle vi minska skräpet med minst en tredjedel och det vore oslagbart! Både för vårt liv och miljön i sin helhet! :)

Trevlig helg!
Mvh Anna
 
SnickareHobb skrev:
Har svårt att förstå att det skulle göra så stor skillnad på sopmängden av att mala ner matrester. Vi sorterar allt avfall och det som blir överlägset mest av är plast. En kasse blir fylld med plastsopor på någon dag. Sedan kommer pappersförpackningar och först därefter kompost (tror jag). Vi har dock egen kompost, men det blir bara en liten hink (3-liters?) i veckan. Blir knappast någon större skillnad på sopmängderna för oss i alla fall. Vi är tre i familjen.

Men det förstås.. Vi gör matlådor av mat som blir över och äter upp den på jobbet. Skulle man slänga all mat som går att värma igen skulle det förstås bli mer att mala ner. Men det skulle ju vara verkligt resursslöseri.
Sorry, vi sopsorterar allt som går. Tack vare att det inte heller finns någonting organiskt kvar i sopkärlet så kan vi in princip vänta hur länge som helst på att tömma. Vi behöver bara kolla hur full den är, inte hur illa den luktar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.