Är det någon som listat ut ifall det är ok med kartonggips bakom LIP 25 eller inte?
 
Enligt monteringsinstruktionen för LIP 25 så står det att det kan monteras på skivmaterial som uppfyller kraven i BBV, se www.bkr.se
Mig veterligen godkänner inte BKR kartonggips för tillfället.
 
Japp, ringde och frågade. Det innebär att man inte kan följa GVK på den punkten.
 
Lite synd, för det är inga problem med vidhäftning eller så. Inte heller några problem med att ångmotståndet är för lågt.
 
Nä, du får bestämma dig om du ska bygga enligt GVK eller BKR, sen är det ju bara att hitta ett tätskiktsystem som är godkänt tillsammans med den branschstandard och det ytskikt du valt.
 
Problemet är att jag vill använda LIP och GVK :confused:
 
injonil skrev:
Lite synd, för det är inga problem med vidhäftning eller så. Inte heller några problem med att ångmotståndet är för lågt.
Ja, du kan ju även tillämpa sunt förnuft så länge du bygger åt dig själv och är medveten om ev konsekvenser.
Själv har jag Schönox motsvarighet till LIP 25 på kartonggips i ett helkaklat badrum.
 
Mikael_L
Och jag har minerit + LIP25. Vilket inte heller är godkänt enligt regelboken.
(Vilket förvånar mig, då minerit enligt databladen är mer formstabilt än våtrumsgips, både vad gäller fukt och temperatur).
Vid ev försäljning kommer jag inte mörka detta. I övrigt sover jag hur gott som helst. ;)
 
  • Gilla
Eddi Thomason
  • Laddar…
Är inte minerit rätt dyrt?
 
Mikael_L
Japp, men inte det jag köpte. :

(Konkursutförsäljning, 1/4 av ord priset)
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Mikael_L i ett nötskal (y)

(Observera att detta endast ska ses som en komplimang och jag är själv en luttrad prisjägare samt blocketfyndare)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.