Hej,
Jag har byggt ett cykelförråd bakom garaget och nu återstår hur jag ska lösa en sak. Det är hur jag ska få till garageväggen med plasttaket, jag inbillar mig att det bästa skulle vara att sätta upp en plåt fäst i garaget som vinklas ut över plasttaket, men hur jag googlar hittar jag inget som verkar funka. Nån som har en idé eller ska jag leta rätt på nån plåtslagare för hjälp?
IMG-20130815-WA0000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Borde väl funka med en ståndskiva som sticks in under gavelplåten på garaget.
 
Hej! Ja, funkar det? Ska den isåfall stickas in under plåten högst upp på garaget? Du ser ju på bilden att det är en bit upp och på de standardskvivor jag hittat är ca 15 cm och det räcker inte på långa vägar. Helst vill jag inte ha plåt hela vägen, rent estetiskt, men funkar inget annat så får det bli så, men då antar jag att man beställer hos en plåtslagare?
 
Jag lägger in en ny bild som kanske visar bättre på " IMG-20130815-WA0002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
problemet".
 
Det går väl att såga ett spår snett uppåt i panelen och sticka in plåten där om du inte vill ha plåt ända upp. Beror ju lite på hur känsligt det är att det kommer in vatten bakom. Alternativt att bara sätta en ståndskiva som den är om det inte gör nåt att det kan komma nån vattendroppe ibland.
 
det blir en väggskva/ståndskiva som går upp och inunder första panelen och som skruvas fast med farmarskruv. tack för hjälpen!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.