Jag fick också ett litet paket idag :)
 
Det följde faktiskt med en manual i kartongen 😃 Har självklart inte läst den 😉
 
Så bra då, för när jag köpte min så fanns endast en Handbuch vilket förutsätter kunskap i tyska
 
cecar33 skrev:
Så bra då, för när jag köpte min så fanns endast en Handbuch vilket förutsätter kunskap i tyska
Hur länge har du haft din?
 
Ca 1 månad.
 
Har nu konstaterat följande efter ett par timmars tryckande:
Tangentbord och mus är ett måste.
Går fint att spela upp filmer (även HD) via wifi, har hittills inte stött på några större problem.
Surfa går sådär, webbläsaren är väldigt seg (trots bra wifi-signal och att bredbandskollen visar ok hastighet), testade även firefox men samma där.
Annars är det lite imponerande hur dom lyckats trycka ihop denna manick till en liten pinne :)
 
Mikael_L
snaggletooth skrev:
Annars är det lite imponerande hur dom lyckats trycka ihop denna manick till en liten pinne :)
Ja för likheterna med din förra är ju slående, båda sitter på baksidan av TVn ... :D
 
Hur funkar apparna? Går det smidigt att köra dem på tv:n? Och hur är det jämfört med "vanliga" smart-tv-appar. Jag har upplevt de smart-tv-system jag testat som nedrans sega att navigera runt i, lång laddtid osv, och att apparna är dåligt anpassade för navigering via fjärrkontroll.
 
Efter ytterligare lite användning kan jag lägga till följande.

Netflix är sjukt segt om man jämför med PS3.

Responsen i fjärrkontrollen är också seg och man måste verkligen sikta på mottagaren.

Den verkar ha en ganska klen wifi-antenn för den visar bara en stapel när dator, iPad och iPhone visar full WiFi-teckning.

Den är anpassad efter nyare tv eller förstärkare eftersom man bara kan få ljud ut via HDMI (om inte jag har missat något?) Min förstärkare har tyvärr inte möjlighet att ta emot HDMI utan fungerar bara som en brygga och tv:n har inte ljud ut när man kör HDMI så jag är låst till TV-högtalarna.

Gud vad negativt det här blev men det är så jag känner just nu. Skulle inte kunna rekommendera denna produkt tyvärr.
 
Mikael_L
Jag tar ljud ut från TV'n från TV'n hörlursutgång.
Det borde nog kunna fungera för dig med ...?

Nackdelen skulle kunna vara att det kanske blir en ljudförsämring. Inte säkert, det är inget jag direkt lagt märke till.
Fördelen är ljudvolymen sköts med TV'ns fjärr. Hela övriga familjen är glad, det är lättskött och lättförståeligt.
 
Det är väl inte TizzBirden som är dålig eller slö det är avsaknaden av apparater som är lämpade att ansluts till den.:eek:
Skaffa en ny förstärkare så du kan ansluta den till HDMI ingången och en adapter så att du kan använda trådad anslutning till nätet så blir det skillnad.Köper man en HDMI splitter/växel så får man räkna med handskaknings processer som kan bli så sega att man ångrar att man inte satsade på en ny receiver med många HDMI ingångar och minst 2 HDMI utgångar direkt eftersom en separat växel kostar från ca 1000 kr och uppåt.
 
cecar33 skrev:
Det är väl inte TizzBirden som är dålig eller slö det är avsaknaden av apparater som är lämpade att ansluts till den.:eek:
Skaffa en ny förstärkare så du kan ansluta den till HDMI ingången och en adapter så att du kan använda trådad anslutning till nätet så blir det skillnad.Köper man en HDMI splitter/växel så får man räkna med handskaknings processer som kan bli så sega att man ångrar att man inte satsade på en ny receiver med många HDMI ingångar och minst 2 HDMI utgångar direkt eftersom en separat växel kostar från ca 1000 kr och uppåt.
Tycker i och för sig att vitsen med den här produkten försvinner om man ändå ska uppgradera allt annat runt omkring... Grejen var ju att göra en dum tv smart. Har inte stickan kopplad till förstärkaren utan direkt till TV:n så det finns inget lagg där. Mycket möjligt att stickan i sig är snabb men ihop med fjärrkontrollen så upplevs den som seg. Tycker att de kunde ha skickat med en mus istället för fjärrkontroll.

Att hålla på och dra nätverkskablar genom hela huset för att få denna att fungera bättre känns inte aktuellt eftersom allt annat fungerar ypperligt trådlöst.

Hade jag haft en tv till så kanske den skulle kunna sitta där istället men nu kan jag lika gärna ha datorn vid tv:n och köra den vägen direkt vilket var något som jag hoppades på att slippa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.