Jag har i tre-fyra veckor haft en Indego som gjort det den skulle (med undantag för kantklippning). I förrgår bestämde den sig för ett flyktförsök och blev stående i rabatten. Tillbaka med maskinen i banan och nytt flyktförsök. Då får du väl göra en ny kartering, tänkte jag och bar tillbaka maskinen till basen.
Utan att någon förändring gjorts i övrigt bestämde den sig då för att begränsningskabeln var trasig. Och menyn låser sig.

Efter det har jag låtit den stå utan ström, återställt den till fabriksläge (och bytt språk till engelska eftersom den hade lite väl konstig svenska bitvis) i många olika varianter.

Fortfarande fel på begränsningskabeln. Och menyn låser sig.

Då min tomt inte är så stor bestämde jag mig för att lägga en NY begränsningskabel. Jag hade fortfarande mer än hälften kvar på rullen. Tror ni att det hjälpte? Nej, det är fortfarande fel på kabeln. Jag behöver väl inte tillägga att lampan på hemmabasen lyst grönt hela tiden.

Nu har jag tagit kontakt med Bosch så får vi se vad som händer. Jag har version 5.8 build 4879 på min Indego. När jag efter omstart försöker få den att ge sig iväg får jag följande sekvens i displayen:

1. Indego: Please wait whilst your product synchronizes
2. Jag: Trycker på "Map now".
3. Indego: Loading
4. Indego: Waiting for perimeter wire signal.
5. Indego: Perimeter Wire Error: Coil Outside. Please place mower on the wire and press OK.
6. Indego: Mowing will begin in 5 4 3 2 1
7. Indego: Map Now och Meny alternativet visas igen.
8. Jag: Spelar ingen roll vilken knapp eller hur länge jag trycker. Maskinen gör ingenting. Återställ genom att vrida på den röda nyckeln undertill.

Oh jag som var så nöjd ... :confused:
 
In på service med den så de får uppgradera till nya build version. Basstation+Indego+Transformator ska med in på service. Skriv en utförlig felbeskrivning när du lämnar in den hos ÅF som de kan skicka med i serviceordern.
 
A
Det är inte den allra snabbaste processor i den. Kan stå några minuter och tänka på hur den ska gör ibland. Gör något annat en stund och kolla sen om den påbörjat något.
Är det så att den klipper/kör utanför klippområdet så står förmodligen laddstationen vänd åt fel håll.
Det finns ett fel på nätaggregat från 2012 som inte ger rätt spänning ibland, kan ge lite lustiga effekter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.