Går i tankarna att höja lutningen (något) på mitt nästan platta garagetak genom att göra en ny konstruktion av reglar ovanpå den befintliga. Bor i hus där grannens altan sitter ihop med ena sidan av mitt garage och där grannens altantak bygger upp på sidan av mitt garagetak och successivt bygger ner . Det jag funderar på är då hur man monterar plåtarna mot grannens altantak när altantaket bygger upp på ena sidan för att nästan bygga ner helt i slutet.
Bifogar några bilder
Eftersom min nya lutning på taket kommer att ligga under den första delen av grannens altantak och över den delen som är på slutet så får jag lite huvudbry hur man gör för att få tätt med plåtar.
 
  • uploadfromtaptalk1376909883361.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1376909901375.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite svårt att se på bilderna...

Men det enklaste sättet att ordna avgränsningen mellan ditt garagetak och grannens altan är väl att bygga upp en liten avgränsning mellan ytorna.
Som en halvvägg, men inte högre än att den går ett par tre decimeter över högsta punkten på tak och altan.
Då får ni en fast väldefinierad väggyta att täta mot. På båda sidor.
 
Menar du att "halvväggen" ska ha samma höjd hela vägen..dvs "några dm över högsta höjd på altantaket" och denna höjd på halvväggen längst ut.?.kommer se skumt ut om jag fattar dig rätt
 
Ja, det var så jag menade.
Men det är ju inte lätt att veta hur det kommer att se ut för oss som inte vet något om nivåskillnaden mellan tak och altan och vad taklutningen på garaget är. Dina bilder säger faktiskt ingenting (annat än att det har snöat).

Se det bara som en idé.
 
KnockOnWood skrev:
Ja, det var så jag menade.
Men det är ju inte lätt att veta hur det kommer att se ut för oss som inte vet något om nivåskillnaden mellan tak och altan och vad taklutningen på garaget är. Dina bilder säger faktiskt ingenting (annat än att det har snöat).

Se det bara som en idé.
Tack för idé iallafall. . (Kort taget i våras därav snö)
 
Ser jag fel eller är plåten skruvad med farmarskruv rakt ner i ditt tätskikt?
 
Nä du ser inte fel ! Klantfirma som gjort plåtjobbet tror jag..
 
Lyfter tråden igen då jag inte kommit till skott med detta då jag inte riktigt vet hur jag ska göra med just plåtarbetet när grannens altantak går över och under mitt garagetak. Bifogar ny bild där det förhoppningsvis syns hur jag vill göra. Problemet är då hur jag tätar med plåt mot grannens altantak

garagetak.png
 
Redigerat:
Ytterligare beskrivning

garage1tak.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.