Trivselpool Vikingtunnan:
Jag köpte en vikingtunna på trädgrdsmässan 2013 i Älvsjö av Trivselpool. Jag trodde att säljare som blir insläppta på mässan var seriösa, och inte bara skiter i kunden när betalning har skett. I detta fall var det full betalning vid leverans. Tunnan levererades under första hälften av maj månad, och några dagar senare när jag skulle montera reningsverket kunde jag konstatera att både in- och utgående anslutningar på tunnan var felmonterade. Det gick inte att dra åt dom så att dom blev täta. Jag kontaktade Trivselpool om problemet, och säljaren skulle skicka en annan typ av anslutningar som jag lovade att montera.

Efter 3 veckors väntan fick jag ringa Trivselpool och fråga efter delarna. Svaret jag fick var att dom var beställda men "danskdjävlarna" inte hade levererat. Jag talade i samband med detta om att bultarna som kaminen är fäst med också var otäta och inget tätningsmedel syntes vid dessa. Svaret jag fick var att det var konstigt. Jag ville att säljaren skulle komma och titta på tunnan och åtgärda problemen eftersom den stod och läckte vatten på altangolvet. Han lovade att komma på fredagen eller på måndagen veckan efter, eftersom han skulle åka till Krylbo och hämta kaminer. Han passerar då 8km från dem plats tunnan står. Ingen dök dock upp från trivselpool vare sig på fredagen eller måndagen.

Jag hade inför besöket tappat ur vattnet ur tunnan. så den har stått tom sedan 13 juni. Ett flertal försök har gjorts att få telefonkontakt, men misslyckats. Antingen bryts samtalen eller så svarar ingen. Mejl har också skickats, till ingen nytta. Tunnan har stått obrukbar i över två månader pga att säljaren inte tar ansvar för sin (av honom) levererade produkt. Verkar situationen intressant så handla gärna en vikingtunna av Trivselpool, annars bör ni låta bli. I mejlet som jag skickade till Trivselpool begärde jag återköp då företaget inte tar något som helst ansvar för sin produkt.

Anmälan till både konsumentverket samt en konkursansökan kommer att inlämnas.
 
Det är bara att konstatera att Trivselpool Vikingtunnan AB med Christer Runelöw i spetsen, har en affärsidé som går ut på att blåsa kunderna på pengar i och med att man överhuvudtaget inte tar något som helst ansvar för det man ev levererar till kund.
När man läser inlagda kommentarer ser man snabbt ett mönster som återupprepas gällande leveranstider, ofullständiga leveranser samt därtill en uppsjö standardiserade "ursäkter".
En seriös företagare skulle givetvis sett till att kommit till rätta med dessa "problem" för att kunna erbjuda ett seriöst erbjudande runt en bra produkt.
Allmänna reklamationsnämnden, ARN, har utifrån ovanstående agerande, uttryckt sitt ogillande mot Trivselpool Vikingtunnan AB, dock utan att man hittills svarat eller följt ARN rekommendation.
Det senaste runt anspråk på Trivselpool Vikingtunnan AB, är att man numer hävdar att man överhuvudtaget inte gjort någon affär mot kund. Trivselpool Vikingtunnan AB hävdar i och med att man sålt fakturan vidare har man inget ansvar mot kund.
En varning är på sin plats gällande detta upplägg!

När det gäller kvaliten levererad badtunna finns mer att säga. Problem med sprickor och dålig vidhäftad gelcoat, har under sommaren tyvärr accelererat varvid nu mycket stora delar av tunnan har behövts repareras.
Detta är en del av problematiken som även omfattar rostfritt som rostar, avsaknad av tätbrickor samt ett "rostfritt" rökrör av typ galvat ventilationsrör.
Men man kanske inte skall ha allt för stora förhoppningar då man uttnyttjar minst sagt dåligt betald arbetskraft från Polen för tillverkningen.

I övrigt är vi som utbyter information på detta forum enligt Trivselpool Vikingtunnan AB, en samling bittra djävlar! :)
 
Hej!

Vill informera om att sedan den 5/12-2013 finns en tingrättsdom mot Vikingtunnan-Trivselpool Sverige AB med Christer Runerlöw vid rodret. Domen gäller ofullständiga leveranser samt ignorerande av konsumentköpslagen med därtill kopplat ekonomiskt krav. Ärendet nu överlämnat till kronofogden för verkställelse.
Sammanfattningsvis är det bara att på alla sätt sprida information om det oseriösa företaget Trivselpool och dess företrädare Christer Runerlöw i och med att man fortsätter att annonsera för fullt.

I övrigt kan jag även konstatera att tunnans relativa låga pris återspeglas i den nu konstaterade låga kvalitet som medfört en hel del egna reparationer och utgifter.
 
Jag har raderat en del reklam med följdinlägg

/moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.