Klipparen stannade. 2 sladdar satt runt knivaxeln. Orange ock gul.De är avslitna framför motorn bakom sätet)...men vart tar de vägen på motorn? (gick inte att starta utan dessa sladdar)
 
Det ska sitta någon brytare på växellådan.Jag funderar om sladdarna kan ha gått dit.Men jag ser ingen brytare ock hittar ingen bra bild tyvärr.
 
Nu såg jag en till typbeteckningsettikett..

Tydligen är det en 1999 årmodell,
Artikelnr: 13-202322
Serienr: 3033114

Jag fattar fortfarande inte om det sitter någon kontakt på motor/växellåda dit gul ock orange kabel ska gå..?

Vart ska de annars? de är ju rätt långa...det är ett mysterium...de kommer från kontakten nära "golvet" på maskin,sitter ihop med andra sladdar. Sen är det ett hål på karossgolvet till höger bakom batteriet...går de ner där? ock sen???? ingen som vet nåt?
 
Jag har kollat på reservdelar. Det säljs nåt som heter regulator med gul ock röd sladd.
Jag ska försöka ta reda på var den sitter.Om det kan vara den som tappat sladdarna.
 
Det var bara att skita i vad det var för sorts kontakt i växellådan...man kan leva utan den. Det var bara att skarva de där sladdarna ock köra.
 
Ja skarva ihop dem med varann borde jag förtydliga.
 
B
Gissar att kontakten gör att du bara kan starta motorn när lådan står i N-läge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.