Jag funderar om det är ngn som vet var man kan köpa/skicka efter ett smidesräcke.

Jag undrar även hur prisbilden ser ut?

Jag skall precis till att gjuta en altan och har tänkt haft smidesräcke till denna och jag behöver ca 10m.

tacksam för tips....
 
Om du inte ska ha allt för tillkrånglad konstruktion kan du ju kolla med en smidesfirma, behöver nog inte bli så tokdyrt.....
 
På de smidesfirmor jag frågat så har priset alltid landat runt en 1000 bucks/löpmeter. Då handlar det om (i mitt tycke) väldigt enkla konstruktioner - inget joller eller några utsmyckningar - bara raka pinnar.
 
Vi fick offert på ett trappräcke med "stång" upp till taket på båda sidorna (trappan = 3 trappsteg plus plansteg), 15000kr skulle det gå på... Visserligen handsmitt och säkert tjusigt, men ändå!!! :surprised:

Så nu blir trappan utan räcke tills vi hittar nåt mindre blodigt. ;)
 
thomas33 skrev:
Billighetsalternativ är ett som Jula har:
[länk]
"Staketsektion "Dynamic". Tillverkad av varmgalvat och pulverlackerat stål. Lacken är UV-beständig. Innehåller 1 st staketsektion, 1 st markfäste, 1 st stolpe samt monteringsdetaljer. Längd: 2,4 m. Höjd: 1 m. Färg: svart. 1195Kr/st
Nån som köpt det/ sett det?
Priset är ju bättre än andra, frågan är om det är bra.
 
Månadens nummer av "Gör Det Själv" hade en artikel om en kille som fick en offert på 250'000 för sitt smidesräcke runt huset. Svetsade själv med en material kostnad på 50'000 om jag minns rätt.
 
humming skrev:
Månadens nummer av "Gör Det Själv" hade en artikel om en kille som fick en offert på 250'000 för sitt smidesräcke runt huset. Svetsade själv med en material kostnad på 50'000 om jag minns rätt.
Vad var det för staket?
Räknade på att ett Jula-staket skulle gå på lite mindre än 30 000kr för ca 60 meter.
 
Om du har kontakter med någon i Polen skall du be de att räkna på det. VI pratade om det för ett år sedan och då låg de 1/3 av vad smeden skulle h

R
 
Har du namn/kontakt på nån specifik smidesfirma i Polen?
 
Sorry har inte varit inne på länge,

Angående Polsk kontakt så kommer jag att kolla upp det troligen nästa vecka. Jag återkommer

R
 
Värt att tänka på är att det inte bara är smideskostnaden utan även blästring och målning som tillkommer.
Men det är definitivt värt att låta tillverka räcket själv.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.