Hej
Jag har en Automower 310.
Av någon anledning ändras klipphöjden av sig själv till max ibland. Förstår ej varför.
Vet ni?
/OlleG
 
Vad är en Automower 310 för något? Den har jag inte sett varken nu eller tidigare om det inte är en mycket gammal modell.
 
Är det en 320/330 du har så finns det en uppdatering på mjukvaran. Åk in till din ÅF.
 
Knappade väl snabbt, en 320 är det.
 
När det händer syns det i meny då? Jag tycker att min 320 beter sig likadant. Det ändras inte i menyn, men efter en kalibrering märks det att den är lägre när den klipper.
(kan kanske beror på att den kört på något också
 
Tyvärr verkar uppdatering inte hjälpa, har nämligen samma problem med att vår 320 höjer klipphöjden till max. Har haft den inne för uppdatering av mjukvara i slutet på augusti utan någon förbättring. Tror att problemet uppstår när klipparn stått still någon dag. Får bli en tur till ÅF igen nu när det snart är slut på säsongen.
 
Intressant. Finns någon versionbeteckning på den mjukvara du fick laddad? Det måste ju komma någon ny version för att det ska vara någon idé-
 
Har programvara:
MSW 3.11.00 - 2013-06-24
MMI 3.02.00 - 2013-04-09
SSW 3.03.00
 
Har även jag noterat det på min 320 ett par gånger. Förutom detta är jag dock mycket nöjd!

MVH
Kalle
 
I MSW ver 4 så är risken för att klipphöjden tappas mindre. Finns en del andra funktioner också, så det är bara att uppdatera så ska det lösa sig. Bör finnas ute hos alla ÅF nu.
 
Jag fick samtal från min ÅF att jag är välkommen in o få min klippare uppdaterad, denna buggen ska vara löst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.