bonnier skrev:
Jag tolkade TS först som att det var en temporär (billig) lösning han/hon ville ha, nu när jag läser det igen så kanske det inte är så temporärt som jag först trodde.
Det kommer att handla om minst 1 år och troligen (förhoppningsvis) max 3 år. Känns som att vi är rätt hemma med en Eco-Dry med latrinkompost av något slag. Urinet är jag däremot osäker på hur vi ska lösa faktiskt. Allt kan ju inte vattnas på komposten och det känns rätt bökigt att vattna gräsmattan med det också. Kanske den där ejektortanken som någon nämnde kan underlätta.
 
En gammal tråd, men kanske någon som ser detta..? Vi funderar på en Eco Dry, i väntan på att göra om avloppet och installera WC inom något/några år. Vi har tidigare haft en Separett inomhus i badrummet men det stora problemet tycker jag är att det luktar. Den har blivit utedass i väntan på badrumsrenovering och en bättre lösning. Frågan är: luktar Eco Dry mindre eftersom behållaren är under golvet eller är lukten ofrånkomlig när man har mulltoa? Och är det någon form av lucka mellan porslinsdelen och plaströret ner till behållaren?
Tacksam för svar av er som har erfarenhet av Eco dry!
 
Kan ni inte skaffa en septiktank som tillfällig lösning? Då kan ni bygga hela V/A systemet som ni vill ha det och sedan ersätta septiktanken med en koppling till kommunalt avlopp när det nu blir av.
 
Problemet är att vi bor på en ö i skärgården, septiktank som kräver tömning ej tillåten... det är hårda regler med avloppen här och inget är kommunalt eller planeras bli det. Vattentillgången är också begränsad men vi ska försöka ansluta oss till avsaltningsanläggning och därmed kommer vi kunna skaffa wc och tillhörande avlopp. I nuläget kan vi inte göra det eftersom vattnet ej räcker till. Avloppet kommer alltså bli med efterföljande rening och inte med tömning. Krångligt och dyrt men så är det.
Men, någon som provat Eco Dry och kan svara på huruvida det luktar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.