Svar 15 st

Vi flyttar om en vecka till ett nytt hus med våra 8 barn. Har tidigare bott i ett hus där man har gemensamt soprum med grannarna o har iomed det kunnat slänga stora mängder avfall. HUR vi ska klara sopsituationen i det nya huset är en gåta?..?? Att vinna en kvarn vore gryyymt bra!!! Håller tummarna så dom vitnar...
 
Svar x 15 st
Varför köra biologiska avfallet med små lastbilar när det finns ett fullt utbyggt transportnät direkt till rötningsanläggningen för tillverkning av biogas.
 
Svar X 15

Trevligt att bli bättre på att producera Biogas!
 
Svar: 15st (x)

För att bygga på vårt miljötänk i vårt hus,
som är fullt med liv, kärlek och bus
Vill jag vara ett gott föredömme till våra barn
så det vore verkligen toppen med en kvarn.
 
För att slippa "blommflugs" invarderingen i vårt kök där de har sitt huvudkvarter i den bruna papppåsen vore denna den ultimata lösningen :)
 
15 st.

Mycket avfall blir det för den här far'n
Fruga, kaniner och fantastiska barn
Finge jag vara den lyckliga karln
som vann Greenloops lyxiga avfallskvarn
Oj, då vore jag glad som f-n!
 
Har ju svårt att tro att man minskar sin avfallsmängd med 50%, det kräver en förändrad livsstil. Däremot så kan man nog minska mängden matavfall man sorterar som "matavfall" med 50% resten åker ju pipeline till reningsverket/avloppsanläggningen. Har också hört att det är flera kommuner som inte tillåter avfallskvarn (antagligen för att man går miste om viktiga volymer återvinningsbart...vilket ju alltid ser bra ut i statistiken), men med enskild anläggning borde det inte vara några bekymmer.
Vill ni övertyga en skeptiker kan ni ju skicka en kvarn 😉
Svar 15
 
Svar: X (15)

Bygger nytt sommerhus ved Strömstad og skal etablere enskild minireningsverk. Hvis denne fungerer så bra som det sises her vil nok alle naboene også ønske seg en slik kvarn.
 
kontorsråttan
Svar X 15
Klart jag vill dra mitt strå till stacken, miljövänlig med en avfallskvarn.
 
Hej 15 stycken, har alltid imponerats av detta med avfallskvarn och alltid undrat varför det inte är standard med en sådan i hushållen sedan länge, för på ett enkelt sätt ta tillvara på matrester och få finfint material till kompost eller biosgas!
Det borde ge fina miljövinster, antagligen l form av minskade kostnader vid sortering av avfall framför allt och att hushåll på landsorten där vi bor får mindre att lägga i sopkärlet.
Jag skulle vilja vinna eftersom jag aldrig vunnit ngt förr trots deltagande i olika tävlingar av olika slag!
med vänlig hälsning
Johan Öhman m familj
 
Redigerat:
Svar 15 (X). En avfallskvarn passar perfekt i vårt nya energi- och miljövänliga hus.
 
Svar 15
har försökt att övertala min fru att nu när vi har helt nytt kök så skulle en avfallskvarn pricken över i:et och ett miljövänligt sådant.
 
Svar: X 15
Med fru och fyra barn som slaskar matrester i diskhon skulle det vara skönt att bara spola och mala bort det på bästa miljömässiga sätt! :)

Skämt å sido så rustar och bygger vi på ett sekelskiftes hus. Den tidsenliga stilen ska bevaras har kommunen sagt men vi kan integrara modern teknikk som inte syns så detta hadde varit en perfekt forbättring för vårat hus.
 
Svar; 15 st, eller X
Vi har också behov av en sådan kvarn, som vill minska vårt avfall avsevärt.
Vi källsorterar allt och betalar ett högt pris för att andra skall tjäna pengar på vårt matavfall som biobränsle. Sopor är big business. Miljön kommer längre ner på listan tyvärr.
 
Rätt svar är 15

I vår kommun Tierp i Uppsala län är det tillåtet och jag har länge velat spara in på sopåkandet. Kompost är inte ett alternativ för oss för jag tycker det luktar illa och drar till sig flugor å råttor å annan ohyra! Det finns inget renligare än att spola ner matresterna och låta kommunen göra fjärrvärme av det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.