Tänkte vi kunde avsluta denna tråd, och fördela Sundsvallsfrågor till forumet, och resten till detta forum.

Kul med lite engagemang!!!
 
Har funderingar pa att bygga ett Fiskarhedenvillan hus i Sundsvalls trakten. Har ingen erfarenhet av att bygga nytt hus och bor inte i trakten pa heltid annu. Nagon annan som har byggt av deras hus? Hel eller delentrepenad?  
 
Hej

Har ingen erfarenhet av Fiskarheden men hoppas att denna tråd vaknar till liv lite så att vi i Sundsvallstrakterna kan följas åt lite ;D
Vi är en familj som hoppas på att bygga nytt någon ång i framtiden. Letar nu tomter för fullt. Tyvärr är inte utbudet i Sundsvall stort just nu men det verkar var lite på gång iallafall. Pratade idag med Myresjöhus om ett nytt område de hoppas ska kunna komma ut med tomter till hösten 2007 i Sörnacksta och även i Bydalen fast det blir inte lika stort. Tyvärr verkar dessa tomter bli dyra samt att vi inte vill bygga med Myresjöhus.

Nån som har tips på tomter tas tacksam emot ;) ;D
 
Vi ska bygga ett myresjöhus i Essvik. Smålandsvillan har också tomter där men det är ju en bit utanför stan.
 
  • Gilla
nilun
  • Laddar…
Är ju själv sundsvallsbo sen jag föddes för 32 år sen så lite tipps om stan kan jag väl ge.

Det trevliga är att stan är såpass liten att man kommer lång med bil på 20 minuter.
Det "gamla" nacksta har fläckvisa problem i hyreshusen så de bör man undvika.
Jag har inte koll på var exakt man lägger sörnackta området så det kan jag inte säga nått om.

Bydalen är helt ok.
Essvik är mycket fint sommartid.
Kan man tänka sig att pendla en liten bit så ligger priserna mycket lägre åt indalshållet till eftersom det på nått sätt ses som "bakom" stan
 
Sörnacksta ligger inte i närheten av Nacksta utan efter Sidsjö/Böle området, mot Allsta. Där bor du på landet men ändå nära stan. Det är just nu tre hus under uppbyggnad och i alla fall tre tomter till sålda.
 
Aha det är därborta. Visste att det har varit snack om att bygga där men det har alltså kommit igång nu....

Är ju njurundabo själv
 
Hej,

Vad har ni läst att de varnat för Willa Nordics säljare i Sundsvall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.