Köp en byggsats, tex. Folkpool. Grävningen är ju redan klar.
 
Vi står inför precis samma problem...
Poolen är gammal och duken, och säkert mycket av utrustningen, är trasig.

Vi funderar på att skaffa en liten rund pool och ställa ner i hålet och däcka över resten. Det lär väl bli ungefär 60000 billigare än att fixa till den befintliga.
Men men....inget är säkert. Det är ju fortfarande ett hål där inte den runda poolen står - där diverse smådjur kan ramla ner och den kan bli vattenfylld och....det är jobbigt nu. :)
 
Bara och bara...man kanske måste byta delar av plyfan eller tom spanten som håller upp konstruktionen.
Sen kostar ju som sagt duken en bra slant.

Folkpool i all ära, men jag tror det finns bättre leverantörer. Kolla på Lantbruksnet så kanske du hitta någon lokal förmåga...
http://www.lantbruksnet.se/lantnet/tjanster/tradgrd/pooler/poler.htm
 
En fråga till denna diskussionen vet ej om det är rätt forum men vi ställer den ändå här.

Vi har funderat på att bygga en pool på 4 X 10m utomhus vet någon om vilken lösning och priser för detta? Poolen behöver också vara utrustad med en del bär man kan ha en trampolin vilket djup behöver man då någon som vet? Vidare om man har bergvärme pump går det bra att ansluta denna anläggningen till poolen för att kunna värma den men vilken kostnad får man?

Finns det någon som har satsat på att bygga en inom hus pool som kan dela med sig av sina erfaren heter?
:-/
 
I nya numret av Privata Affärer finns det en artikel om just pool, kanske framförallt mot vad det verkligen kostar.
 
anette_jonas, kolla på tex http://www.miamipool.se, deras poolguiden svarar på dina frågor.
Värmen, mest ekonomiskt blir kanske solvärme men investeringen blir lite större. Finns dock värmeväxlare att köpa till för en liten slant så man kan använda befintligt värmepump osv.
Elvärmepatron skall man nog bara ta som ett komplement eller sista alternativ med tanke på de elpriser vi har nuförtiden.

Höll på att bygga en pool i sommar men köpte en uppblåsbar familjepool (3500l) på COOP istället för att inte jobba ihjäl mig... Jag gör det nästa år istället ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.