Har fått in en offert på att göra iordning trädgården på vår tomt (nybyggt hus), då vi varken har tid, lust eller engagemang till att ta in flera offerter och ställa dom mot varandra så uppskattar jag gärna era åsikter på om siffran är rimligt. Personligen så tycker jag det låter helt ok.

Tomten är på ca 900kvm, huset på 230kvm.

Det som ska göras är (inte exakt som på bilden):
  • Marksten enligt bild, ca 70kvm
  • Dekorsingel på framsidan
  • Stödmur från entré vidare längs med ena sidan (totalt kanske 45m) (tomten lutar lite), den "viker" alltså in mot entrén.
  • Altan i trall, 30kvm
  • Fasadplatta längs med huset
  • Gräsmatta (rulle) på övrig yta (med förberedd häckränna längs baksidan)

Innan jag skrivet priset vore kul att höra vad ni tror/tycker det skulle landa kring. Det är i Kronoberg.

JtnfV3HmF4-YAi8IFMlBgV6CjH119b5xLWcKdKupoGI.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
SqLdIiI-IhTduTHidN8Su7JkPmKEVAOG-Tvx2Vv7-l4.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får väl säga grattis och oj!

Grattis till att ha råd att ta in folk för allt tomtarbete och oj, till att inte orka eller ha lust att göra något på sitt hus :)

Hoppas lusten infaller sig annars lär det gå åt en del pengar till hantverkare under era år i hus :)

Trädgård är riktigt roligt att göra själv då man snabbt ser resultat, men viljan måste såklart finnas!

Pris har jag ingen aning om men det lär väl närma sig 6-siffrigt?
 
Beror på vilka materialval ni gör, finns plattor för några tior till riktigt dyra, lika så med gräset och trallen. Även underarbetet spelar en betydande roll.

Fast ett sådant här projekt kan aldrig bli rimligt om man inte gör det själv.
 
Jag räknade på bara arbetskostnad, dvs inget material...

Eller räkna och räkna, chansade :) dyrt blir det iallafall
 
250000
 
Att inte orka ta in fler offerter för ett sånt jättejobb, låter märkligt. Är det inte värt att lägga lite tid på att hitta en riktigt bra firma och se till att få ett vettigt pris?
 
Vi har lagt ner mycket tid på att hitta firmor, och hittar bara en som inte har massa negativ kritik på ett eller annat sätt. (Även ett företag med dåligt omdöme kan ju ha skärpt sig och är bra nu dock). Så man kan ju säkert lägga en massa egen tid och andra företags tid för att se om priset är skäligt, men det känns oetiskt om man nu ändå inte vill anlita dom.

Dock så börjar sommaren gå mot sitt slut och vi ska dessutom resa iväg, och vill få kontrakt klart på detta så det kan komma igång. Jag jobbart 07-16 och sambon 09-19.30 samt lördagar, en 2 åring på det gör att vi helt enkelt inte har tid att lägga själva just nu. Bara att måla huset är ett jäkla pill med scheman :)

De jobbar med St.Eriks som leverantör och priset vi fick var 172k, vilket kanske låter helt rimligt då.
 
Kalasclas skrev:
Grattis till att ha råd att ta in folk för allt tomtarbete och oj, till att inte orka eller ha lust att göra något på sitt hus :)
Vi har lust och ork att jobba på huset, däremot inte att sitta och jaga priser. Och tiden vi har just nu är väldigt begränsad.
 
dhanjel skrev:
Vi har lust och ork att jobba på huset, däremot inte att sitta och jaga priser. Och tiden vi har just nu är väldigt begränsad.
Tänk vad skönt det vore:)
 
Jag tror de flesta som bygger /bor i hus jobbar och har småbarn :)

Varför rulla gräs nu? Ni kan lika gärna så, till våren är det knappt nån skillnad, dessutom kan ni så gräs själva tar inte lång tid, men att rulla gräs och åka iväg är ju katastrof dåligt... Vem ska vattna det?

Men men ni gör som ni vill :)
 
Ca 200-250 tkr?
 
Är 172 000 inkl sten,bärlager,jord,gräs och arbete?

Hur stor del är arbetskostnad isåfall?
 
176 var det visst. Inkl allt. De har inte gått ner och prissatt varje enskild del, vi ska be om det.

Fördelningen arbetskostnad/material spelar inte så stor roll för oss. Det är slutsumman som är intressant.
 
JoakimJohansson skrev:
Ca 200-250 tkr?
Nästan lite dåligt att gissa fel efter att jag skrivit summan :)
 
dhanjel skrev:
Nästan lite dåligt att gissa fel efter att jag skrivit summan :)
Jajajajaja... Lätt o missa detaljer när man kör från telefonen!
Men det var ju ett bra pris iallafall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.