de hade inget svar på det.

vad mer kan göra att den läcker?
 
Prova att maila gustavsberg direkt. Någon form av "support" borde dom ha som åtminstone kan förklara skillnader i modeller och reservdelar. Kollade du felsökningsvideon jag tipsade om i början?
 
Y
spekerök skrev:
[länk]
Ifall det är ett faktum att påfyllaren inte stoppar utan smygfyller till det rinner över skyddsröret...
Så vill jag också säga att den fluidmaster är väldigt bra. Monterat många sånna. Enkla.
Spar tid, vissa flottörer blir aldrig riktigt bra hur man än vänder och vrider. Lömskt med kalk och annat som spökar. Lite besviken att det saknas en ½" packning dock sen när röret ska monteras på mot den.


Angående den lakritspeng-packningen så finns det väl typ 3stycken olika vill jag minnas. två med hål och en utan. Iaf vad jag har i mina lådor.
 
Jag har haft problem med en annan modell från Gustafsberg. För mig flöt inte flottören upp hela vägen utan fastnade en bit ned. Funkade ett tag med att smörja, sen nya problem. Skruvade bort hela paketet och gjorde rent allt, funkade ett tag. Men nu rinner den igen.... Skall man byta till ovan ventil?
 
jkarlberg skrev:
de hade inget svar på det.

vad mer kan göra att den läcker?
Det borde gå att kolla om det är kärvande mekanik som är problemet genom at sticka ner handen och "forcera" upp flottören så att den säkert går upp så högt som den skall för avstängning. Om det fortfarande läcker så måste det vara något med membranet.

-h
 
gromit42x skrev:
Det borde gå att kolla om det är kärvande mekanik som är problemet genom at sticka ner handen och "forcera" upp flottören så att den säkert går upp så högt som den skall för avstängning. Om det fortfarande läcker så måste det vara något med membranet.

-h
har gjort så, blir inte tätt.

tog med hela påfyllningen till pappa, då sa han att han hade en ny sån i källaren.

det funkar kanon nu.

bör tillägas att både min gamla och nya ser ut som den ventilen som någon länkade till.

tack för alla svaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.