Vad kallas denna rem?

Den medföljer TRX kroppsviktsträningsband och är praktisk när man tillfälligt ska hänga upp något kring en stång. Den har horisontella sömmar som gör att man enkelt kan välja längd på upphängningen. TRX kallar denna del för "suspension anchor" men säljer den inte separat, och det uttrycket hittar jag inte någon annanstans.

Jag skulle vilja skaffa fler sådana, och undrar om någon vet om en rem med denna funktion finns att få tag på, och/eller vad den kallas? Den behöver inte nödvändigtvis vara gul :)

trx_suspension_anchor.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det något mer än de horisontella sömmarna som skiljer denna från en vanlig packrem eller spännband? Det syns inte riktigt hur spännet ser ut på bilden. Om det är just markeringarna som du är ute efter så kanske det skulle gå bra med en vanlig rem och sedan kan du antingen sy några sömmar eller göra markeringar med en märkpenna?

Det finns säkert bättre kvalite men dessa tycker jag duger till mycket:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Faste-och-Lastspannare/Spannband-34270/

Det jag kan ana av spännet så ser det snarare ut att vara av plast, eventuellt ett delbart snäppfäste. Isåfall kanske det går att hitta något liknande bland friluftsvaror, det är ju vanligt på ryggsäckar mm.
 
Tack för svar! Det som skiljer från pack- och spännremmar är dels bygeln (som man nog skulle kunna ersätta med en karbinhake eller liknande, det håller jag med dig om) och dels de horisontella sömmarna. Sömmarna är inte bara markeringar, eftersom utrymmet mellan sömmarna skapar "fack" och genom att välja vilket fack man sätter bygeln i väljer man längd på den nedhängande delen.

Den nedhängande delen avslutas med ytterligare en bygel där man kan fästa annat (men skulle förstås lika gärna kunna vara en ögla).

Denna video (från 2:00 till 2:50) visar funktionen:
http://www.youtube.com/watch?v=JKQcQO7fKV4
 
Aha, det som syns är inget spänne utan en karbinhake. Bandet är dubbelt och sömmarna gör att det bildas en rad med öglor där karbinhaken kan fästas på lämplig plats. Det var ju en ganska smart funktion, tyvärr kan jag inte påminna mig att jag sett något liknande.

Då har jag nog inget annat förslag än att du får skaffa några meter rem, karbinhakar och en bra symaskin. ;)
Förhoppningsvis finns det någon annan som har något bättre att komma med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.