Hmm för mig svårt att svara på... Skulle vara bra med en lite tydligare orsak till missen. Men för mig låter det nästan som att man skulle behöva göra om bjälklaget eller stolpa  upp det från botten bjälklaget;

Du säger att underlaget är i trä istället för sten, är det då bjäkllaget som är av trä? Om detta är fallet så är risken stor för att bjälklaget är underdimensionerat? För mig låter det som en trolig orsak.
Hur långt är spännvids måttet? Dvs om bjälklaget är av trä, hur långa är bjälkarna och vilken dimension har de?

Vad tickandet och slåendet från golvvärmen beror på vet jag inte heller riktigt vad de beror på, men om det är från golvet det låter och allt är av trä så kanske det kan vara så att virket inte har varit tillräckligt torrt och därmed torkar ganska fort p.g.a värmen från golvvärmen
 
Hmmmm, jag fattar fortfarade inte riktigt. :-[
Hur ligger hjärtväggarna i källaren till...?

Är det 60-70 kvm så bör golvet (mellanbjälklaget) vara 4,5Xca14m? Finns det några innerväggar på övervåningen? Och på undervåningen?
Har det övriga golvet på bottenvåningen sjunkit runt hjärtväggarna?

Det verkar ju redan nu som om förstärkningen måste ske nedanifrån och inte uppifrån som med spackel..
 
woah?

Få se om jag fattat detta rätt. Är hjärtväggen i källaren 3-4cm högre än övriga bjälklag? Är då följden av detta att väggarna pressar upp bjälkarna? ??? Jag är inte riktigt med...

Iaf, om det är som jag tror att bjälkarna gungar pga av dimensioneringen, kan det då kanske vara värt ett försök med att kryss-klova? :-/
Det är ju en gammal, därmed beprövad, metod för att stadga upp bjälklag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.