Hej.

Jag skall sätta upp lite strömskenor och ha lite olika belysning i tänkte jag.

Dock är jag novis på området och behöver lite tips och råd.

Jag vill kunna ha olika ljuskällor i skenan, alltså inte bara spottar, den skall givetvis vara strömsnål och surrande lampor är det värsta jag vet, så gärna bra kvalité.

Jag skulle även vilja bygga om två pendellampor och ha dem i skena tillsammans med lite andra lampor. Finns det något system med bara själva skenfästet+ev transing som tillåter att jag kopplar in en lampa som normalt inte är avsedd för skena?

Alla tipps är bra.

Mvh
T
 
Skulle tipsa om global trefas skena då. Då kan du ha tre olika tändningar tex. en för spottar och en för pedellampan.
Dessa finna överallt att köpa och har massor av tillbehör. Globaltrac tror jag den heter.
 
Knapparna finns redan så dessa skall ersätta befintliga taklampor. Jag har inte möjlighet att sätta extra dosor för fler dimrar. Jag lär bara behöva en fas i skenan så då tänkte jag satsa på något som är diskret men i första hand mångsidigt. Vad är det för standarder som finns? Jag tänkte om man vill köra olika fabrikat på skena och lampa?

mvh
 
Ingen som har lite bättre koll på detta?
 
Jag har hängt en pendellampa ovanför matsalsbordet i en skena för att kunna ha lampan mitt över bordet även om man drar ut det. Jag har en skena som jag köpte i en lampaffär och en hållare för pendellampor som jag köpte i en annan affär. Det är olika fabrikat på grejorna men passar ändå. Frågar du i en välsorterad lampaffär så ska detta inte vara något konstigt. Tror skenan kostade typ 300:- och hållaren 150:- ord. pris. Det är 230V i skenan, en fas.

20130812429.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20130812430.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mellander9 och 1 till
  • Laddar…
Tack! Å med bild å allt, precis vad jag ville vet :)

vänligen
/ T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.