Hej!

Vi har en dotter på 5 år och är ute efter att fixa en lekstuga till tomten här i stockholm.

Sökt ganska mycket på lekstugor på internet och fått upp många olika sidor, fanns någon på bauhaus och några andra aktörer som sålde många olika varianter i byggsatser.


Ni som har / tänkt bygg lekstuga. Hur gjorde ni? Byggde ni allt från början och ungefär vad kostade de? Eller ska man satsa på att köpa en lekstuga i byggsats?

Vi bor i vällingby i Stockholm, och vi var under dagen i juli i lekparken soltunet i spånga med lite badbassäng mm. Där ca 100 meter ifrån fanns det en liten söt gullig gul lekstuga uppsatt men en reklam-skylt på om försäljning av lekstugor.. Har ringt killen som driver den firman, och enligt honom byggde man ihop den lekstugan på Max 1 dag. Och den var då i byggsats och kostade ca 6000kr... ingår då inte färg, men kan man bygga billigare själv? Här ingick dörr plexiglas fönster. Och det ingick i priset att han körde hem lekstugan till ens tomt..


Tog en bild ska förska ladda upp den. För var inne på blocket nyligen och där såg jag en annons från honom...

http://www.husochtrailer.se/store/category/lekstugor-157251
www.husochtrailer.se

tacksam för tips och råd. Vill helst komma undan så billigt som möjligt

eller om någon har en begagnad här i stockholm som är i lämlig storlek att hämta på en släpvagn Augusti 2013 058.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag byggde en själv (ca 3 kvm stor) och då var väl materialkostnaden ca 2500 kr inkl färg och takpapp.
Annars dyker det upp lekstugor på Blocket då och då, men de kan vara knepiga att frakta om de inte är enkla att demontera (eller om du inte har en kranbil).
 
Jag rekommenderar lekstugor i plast!
Bara att spola av med högtryck när de är smutsiga, går att demontera och ruttnar inte. Min erfarenhet är att vanliga lekstugor i trä blir äckliga, mögliga och fulla med småkryp efter några år.
Finns på ToysRUs exempelvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.