Den här häftiga lilla mediaspelaren kör TizzBirds andra generation av användargränssnitt på operativsystemet Android 4.0 IceCream Sandwich, en liten GB Sandwich alltså :surprised:)

Snygg liten pryl som skulle göra sig bra i min TV:s HDMI-port...
 
Nr 2


Så man kan sitta ute i trädgården och kolla på Tv
 
2: Android
Äääälskar smarta prylar och dessutom har jag just idag upptäck denna trevliga hemsida med många trevliga tips, smarta lösningar, hur man fixar saker och många goda råd. Välkomstpresent kanske! (y) Nice!
 
2. Android
Jag blir så störd,
betraktas väl som nörd:
vet inte hur man messar.
Tänk vad tekniken egentligen stressar!
Men med Tizzbirdstickans smarta enkelhet
kan jag hela tiden se vad jag ska göra
Jag kan knappast gå bet
– det är bara att tuta och köra!
 
2. Android

Jag har en Philips Aurea, en TV som är fantastiskt vacker att se på med backlight och ljuslist som ändras efter bildförhållanden - men som tyvärr inte är "smart"... med stickan vore den perfekt.
 
Svar 2

Nu sitter barnen och kollar på tv framför datorn, det vore betydligt smidigare att göra det vid tvn, man men nu har vi inte råd att köpa något sådant.
 
Hade jag denna skulle jag slippa ordna TV-antenn till sommarstugan för vår 3-åring som vill se Barnkanalen, och hans farfar som vill se det vuxna svt-materialet :). Trådlösa nätverk att dela ut har vi i bl a ipad och mobiler, bara inte någon bra smidig länk till TV'n ännu. /Per
 
2 Anroid

Skulle sitta perfekt i våran omoderna plasma-tv.
Dock efter 6 månaders slit med husbygget :)
 
Mikael_L
Svar 2. android verkar den ha.
Och därför kunna käka typ alla appar som finns på google play app-store. ;)

Jag har börjat leta efter mediaspelare som gör att jag äntligen kan kasta iväg datorn som står vid TV'n, med alla extra sladdar, uppstartstid, uppdateringar och underhåll av OS + program ... puhhh ... :x

Och rena mediaspelare går det ju 13 på dussinet av, men vill man även kunna surfa lite programtablåer och kolla youtube-klipp osv så krymper ju utbudet drastiskt, minst sagt.
Men denna lilla tingest verkar ju klara det.

Och denna lösning ger ju en magisk befrielse från sladdar (y), enheten rakt in i TV'n , en sladd till TVns USB för strömförsörjning och sen kan förhoppningsvis IR-ögat fås att agera med en fjärr, eller så får det bli en trådlös mus.

Filmer och bilder och musik har jag på en NAS, och sen har jag wi-fi så jag ska inte behöva dra någon nätverkssladd heller.

Ja den här känns helgjuten för mig.
Och min bättre hälft kommer älska mig för att vi blir kvitt sladdar och datorburkar som förfular. :)
 
Mikael_L
Hrmm, det här kräver ju nästan att du skapar en tråd i teknikforumet över den där fantastiska skapelsen ... :)
snaggletooth skrev:
Rätt svar är: 2. Android

Min hembyggda smart-tv som har tjänstgjort sedan 2006 ser fram emot ett lugnt liv så här på ålderns höst, så den skulle behöva en efterträdare :)

[bild]
 
svaret är android.
Jag skulle gärna ha den här, den ger utmärkta möjligheter att fördjupa användandet av en tv. T.ex. Dropbox, planering av rutter för båtturen, ja egentligen hela google play är spelfältet för den här stickan. Tizzbird sätter perspektiv på hur svag och klumpig en Apple TV är!
 
Svaret är 2. Android.

Jag skulle mer än gärna vilja ha denna för att smidigt kunna se på nätverksinnehåll utan massa extra tillbehör som bara är ivägen och måste konfigureras titt som tätt.
 
Svar: 2. Android

Motivering: Jag och min fästmö samt tvillingar på 4 månader flyttade för 2 veckor sedan till vårt första hus. Invändigt var det otroligt mycket att göra, målas och bytas golv överallt. Men vi hann knappt packa upp innan jag fick åka till akuten för magsmärtor. Så nu ligger jag här i sängen med endast TV1,2,4 och 6an att fördriva tiden med innan jag ska opereras nån gång om 2-3 veckor. Inte kul när man ville lägga energin på barn och hus,
Att få göra TVn till en smart TV vore lite plåster på såren.
 
2. android.
Perfekt för en nyskild tvåbarnspappa där varje krona räknas, att kunna ge barnen lite mer underhållning på tv-n.
 
Svar: 2. Android
Motivering: Jag har redan ett tv abbonemang som kostar 450 kr/månad, vill inte lägga 150 :- till för att få två på den andra, på detta sätt skulle barnen kunna använda tvn på ett kul och modenrt sätt ändå.​
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.