pacman42 skrev:
Jag har flera bekanta med liknande problem också, så du är inte ensam.
Tackar, då slipper jag känna mig som en tonåring som skriver till Bullen med ett pinsamt problem ;)

Att välja storlek låter kanske som en enkel lösning, men på ett par arbetsbyxor hänger man ju på ganska stora mängder grejer som ska finnas där. Den tyngden kräver bra passform kring midjan och ett bra bälte. Nu senast har de varit en 4 kg spikpistol (men den hängde inte där när grenen sprack).

Jag har alltid knäskydd i mina 3/4 och fullängdsbyxor. Kanske det minskar benets möjlighet att glida i byxan?
 
Blåkläder och samma problem här... Gäller att tänka sig för innan man tar dom där gigantiska kliven och i förväg dra upp dom högt! Och då dra upp framförallt benen för drar man bara upp midjan och dom är fastklibbade neråt spricker det ju ändå :)
 
Knäskydd påverkar negativt (av egen erfarenhet). Man blir mycket blöt under dem. När jag lade sten i 25 graders värme bytte jag ut skumplasten mot dubbelvikta yllestrumpor med gott resultat...
 
Jag "lider" av samma åkomma... Jag brukar använda såna långa "springkalsonger" som kommer nästan ner till knä. Trots att de är långa är de gjorda av något "luftande/kyalnde" material. Finns på t.ex. Löplabbet.
De byxor som hållit bäst för mig är LaBrador (eller nåt sånt som är inköpta på Bauhaus). De är mer som riktig bomull och inte som Blåkläders "halkiga" material som gör en ännu svettigare...
 
Den dolda folksjukdomen: klibbsvett i grenen. Snart på Uppdrag Granskning. :D
 
Haha Aldrig hört talas om detta problemet!

//Patrik
 
Har samma problem, och i mitt fall säger chefen att jag har ett för stort tredje ben så att säga 😜
 
Hur vet chefen det..?
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Varför skulle det annars spricka på samma ställe hela tiden ? 😉
 
Förstärkning kanske kan vara nåt?
 
Y
Går det sönder inom 1år så har man ju rätt att få nytt då det ska ses som fabriksfel.
Många som får nya arbetsskor på det sättet.
Efter 1 år så får man väl nytt klädsaldo. Iofs kanske inte alla har dessa förmåner men...
 
Redigerat:
Bomull slits MYCKET fortare när det blir blött. Bomull är dock svalare än syntet som lätt blir svettigt. Så vet inte riktigt hur du ska göra.
 
Har samma problem med jeans, men inte arbetsbyxor. Kör fristads cord 250 (art 100253) och de har jag aldrig spräckt i grenen förrän tyget varit helt utslitet vilket brukar ta några år. Oftast är det inte grenen som brister utan jag sliter ut dem på andra ställen långt innan.

Lite dyrare bralla, men den är riktigt bra tycker jag.
 
Kvinnor har inte detta problem... Men sedan jag har tvättat mycket manskläder så kan jag bara konstatera att det finns frätande regioner. Mina arbetsbyxor slits ut på låre och knäna långt innan något annat område.
 
Detta känner jag igen. När jag har jeans spricker de i grenen, dt tar inte många månader. Arbetsbyxor spricker i grenen också eller precis över knäskada fickan. Så fort jag gör någotblir jag svettig så fort jag blir svettig klibbar byxorna fast. Jag sätter mig på knä ritch ritch fillibombombom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.