Hello....

Jag har suttit idag o kollat igenom tidigare trådar om detta men inte hittat nåt enhetligt svar på min fråga så jag ställer helt enkelt den här.

Har en enkonomidel på gjuten platta som bla innehåller en bastu... där ligger nu panel på plattan som golv men jag tänkte byta ut det mot klinker istället.
Om jag nu förstått det hela rätt så ska det inte vara någon fuktspärr mellan betongen o klinkern... utan på med kletet direkt o sen lite plattor på det? :)

 
Macke202 skrev:
Om jag nu förstått det hela rätt så ska det inte vara någon fuktspärr mellan betongen o klinkern... utan på med kletet direkt o sen lite plattor på det? :)
8) Exakt! Du har just vunnit en skrapad trisslott. ;D
 
Wohoo Trisslotter är jag bra på... sällan jag skrapar utanför rutorna! 8)
 
Wohoo Trisslotter är jag bra på... sällan jag skrapar utanför rutorna!
;D

Synd då att de redan skule varit skrapade. Men vid tillfälle, kan jag ringa dig??? Käper nämligen en lott i bland och lyckas inte lika bra varje gång. ;)
 
Jag tänker bygga om en del av garaget till relax. isolera med ca 100 mm frigolit/styrolit, sen gjuta på ca 5cm med golvvärmeslang o armeringsmatta i. behövs det någon fuktspärr under isoleringen? plattan är förmodligen oisolerad. tänker även fälla in osram ledspotar i golvet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.