Såg att man kunde köpa svarta skåpsstommar.
Är det någon som testat det och har bild?
Har lite svart vitt tema i köket i dag men tänkte måla/lacka om luckorna. Funderade först på annan färg på luckorna och träbänkskivor. Funderar nu istället på vita luckor igen, svart stomme och behålla dom svart-grå brödskivorna.
Hade varit trevligt att se lite bilder om någon har nåt liknande så man kan se hur det ser ut.
 
Måste man matcha inredning med vad man äter? :)
 
Haha äter inte ens i köket så det är ganska onödigt. Ska självklart stå bänkskivorna även där, blir lite galet ibland när man skriver från mobil
 
Absolut blir de så ibland. Ville bara uppmärksamma dig utan att va otrevlig :)
 
Ursäkta en negativ kommentar, som låter nedvärderande tyvärr:

Jag tycker det känns andefattigt att inreda i svart-vitt.

Inga färger, inga nyanser, utom möjligen svart-grått.

Varför den rädsla för lite färg?

Är det svartvit TV som gäller också, och bara svartvita stumfilmer ;)
 
Förstår dig, har tidigare själv varit emot framför allt vitt. Har dock en hel del köksredskap och lite annat som är färgglada. Också en anledning till att jag ville se hur det blir..
 
Var dessutom redan svartvitt när vi flyttade in. Tyckte det var lite tråkigt i början men har vänt mig och börjar gilla det.
 
Ja, tycke och smak skall man ju inte diskutera egentligen.

Med lite färgglada "accessoarer" kan det säkert bli snyggt.
Men det får inte bara vara salt och svartpeppar i burkarna då :)

Men svarta stommar?
Stommarna ser man ju knappt i moderna kök.
Och inuti skåpen är det väl bra att ha ljust, så man ser vad där finns (och när det behöver torkas rent).
 
Jo tyckte också det var lite konstigt först. Men efter att tänkt på det ett tag känns det som att det antingen blir lite udda, snyggt och en liten "wow-känsla" eller så blir det hemskt och ser rent förjävligt ut. Eftersom jag iallafall aldrig sett det någonstans på blev jag nyfiken.
 
Hemmakatten
Vi har en del skåp i valnöt som är ett ganska mörkt träslag. Jag har aldrig ens tänkt på att det skulle kunna kännas mörkt inne i skåpen, för det gör det verkligen inte. Glas, tallrikar, vaser, skålar eller vad man nu har i skåp brukar ju för det mesta vara i ljusare färger. I våra "två skafferier" har vi vit melamin på insidan, det ena skåpet med utdragsbara lådor och det andra med hyllor vilket känns lättare att hålla rent när man förvarar livsmedel där.

Tror nog att det kan bli häftigt med svarta stommar och man behöver ju inte ha det på insidan i skåpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.