Jag har vid flera tillfällen försökt att måla mitt altanräcke. Vid senaste tillfället så grundmålade jag ordentligt och sedan täckmålade jag med fönsterfärg. Jag lät undersidan ha en omålad sträng mitt i, för säkerhets skull.

Men efter 3 år så släpper färgen likförbannat.

Så vad göra? I min drömvärld så finns det en plastfilm som man lägger på altanräcket och sedan värmer fast, ungefär som med krympslang. Men det är väl kanske bara en dröm?
 
  • DSC_0105.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för material i räcket? Furu? Ntr?
 
Ser ut som tryckt.
 
Jag tror att du får leva med detta ommålande. Då överliggaren alltid kommer att ha vatten stående på ovansidan så kommer det att spricka upp efter ett tag. Alternativen är en rundad överliggare eller att låta den luta lite grand.
 
Om det är tryckt virke har jag fått braresultat med täcklasyr, dvs det har suttit kvar
 
Nimajneb skrev:
Jag tror att du får leva med detta ommålande. Då överliggaren alltid kommer att ha vatten stående på ovansidan så kommer det att spricka upp efter ett tag. Alternativen är en rundad överliggare eller att låta den luta lite grand.
Det kanske inte syns på bilden, men den är faktisk lite rundad. Jag hade hoppats att det skulle få vattnet att rinna av, men tydligen inte. :(
 
Carla skrev:
Om det är tryckt virke har jag fått braresultat med täcklasyr, dvs det har suttit kvar
Intressant. Kan jag använda täcklasyr direkt på detta, "halvmålade" som jag har? Den färgen som är kvar ärDemidekk Ultimate Fönster
 
Redigerat:
Målade du samma år som du satte upp räcket ?
 
Orqvist8 skrev:
Målade du samma år som du satte upp räcket ?
Nej, jag tror det var 2-3 år efteråt, minns dock inte exakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.