Ska renovera samtliga rum i min lägenhet. Huset är byggt 1943 och är av hederlig betong.

Yttersta ytskiktet var strukturtapet av vinyl, som lyckligtvis släppte fint genom att bara dra i den. Under sitter 4-6 lager papperstapeter. När jag målade på den yttersta började det bubbla så jag testade att slita ner lagren ända till originaltapeten. Det gjorde att den lite kraftigare pappen som sitter mot betongen också börjar ge med sig.
Biten på bilden + en bit runt om är förlorad, börjar man riva i den släpper allt från betongen men där man inte rör tapeten sitter den fast.

Frågan är nu: vad gör jag nu?
Slita ned rubbet, bredspackla, hänga någon form av papp och måla? (vill inte ha en kall känsla av målad betong)
Någon form av gips? (borra &plugga 1000hål eller går det att limma upp?

Bild ett visar hur jag börjat, och andra bilden visar att allt släppt från betongen.
2013-08-10 14.33.04.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-08-10 14.33.15.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra förslag?
 
Rev ner, bredspackla, häng upp målarfilt och sen grunda och slutstrykning.
 
jag hade gjort följande: åk till närmaste nordsjö butik,

köp robus

måla väggarna med, bredspackal, slipa häng tapet
 
Jag hade ett liknande problem i min lägenhet. Jag kände inte för att bredspackla hela väggen utan tog helt enkelt och köpte "renoveringstapet" en tjockare tapet istället för bredspackla och resultatet blev jättebra. Rev ner det mesta av den kvarsittande tapeten och klistrade upp renoveringstapeten. Nackdelen är att den kostar en del pengar, men jag kände att jag inte var allt för duktig på att bredspackla och få det bra.
 
Ca 800 kr för omtapetsering av 1 vägg, om du har kvar tapeterna, behövs 2-3 rullar! Ca 3300 för omtapetsering av hela rummet Ink material!
 
Sry hamna på fel tråd av nån anledning ;)
 
Riv ner och bredspackla. Måla e.ller tapetsera på spacklet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.