Hej ska lägga in golvvärme i vardagsrummet och undrar om detta är ett bra och billigt paket? http://www.billigtvvs.se/produkter/...ringn-22mm,-plaringt,-golvvaumlrmeroumlr-35m2

Kommer även på sikt sätta in en kamin och då kan jag väll inte dra golvvärme där kaminen ska stå? Kommer köra på Berry alloc click vinyl.

Har även radiatorer under fönster just nu och planen är att ha kvar dom för att slippa kallras, är det smart eller ska ja ta bort dem och sätta in 3 glas fönster?

Idag ligger det ett trägolv direkt på golvåsarna som jag måste ta bort då det är slitet samt massa hål i sen vi rev en vägg.
 
Redigerat:
Bra; ingen aning, men hyfsat pris i alla fall. Men är det exakt 35 m2 du behöver, annars köper man ju inte på sig material för 35 om man behöver 20 (då blir det inte ett billigt alternativ).

Notera också att fördelare inte ingick och att du måste fräsa vändningarna själv.
 
Tänkte att jag skulle köpa färdiga frästa vändningar och då blir totalpriset på detta kit ca 16000 med frakt.

Fördelare osv har jag redan sen tidigare från billigtvvs.
 
Fick detta svar från billigt vvs.

Hej David,

Vi utför ej beräkningar på vändskivor och de ingår inte i paketen,
dess åtgång beräknas av kunder om de önskar använda vändskiva. Vi
rekommenderar att man använder vår fräsmall och frässtål och fräser ur
egna vändningar där de blir. Detta är både billigare och snabbare än
att använda sig av vändskivor.

Är det c/c 600 lägger man spånskivorna tvärs över reglarna.

Slangen i paketet är 240 meter.

Är golvet tjockare än 14 mm kan det läggas direkt ovanpå spånskivorna
är det tunnare måste en skiva läggas mellan.


/ Vad är det för skiva som ska läggas emellan? Kommer det göra att golvvärmen får sämre effekt?
 
Alva10 skrev:
Är det denna mån tro`?

[länk]
Nej, den skivan är mjuk och tunn och läggs under ett flytande parkett- eller laminatgolv främst för stegljudsdämpning. Den skiva som Billigt vvs syftar på är en golvgips- eller spånskiva som tillsammans med de spårade skivorna utgör den bärande delen av golvet.
 
22mm golvspån räcker ju för bärigheten, tycker de känns overkill med 10mm till för att golvet inte ska spricka. Golvet är ju inte vanligt klickgolv utan böjbart klickgolv.
 
Är den spårad 17mm så är den ju bara 5mm tjock på sina ställen
 
Golv tillverkaren säger enbart 22mm iaf
 
Hei David

Om du legger 12 mm spon oppå konstruksjonen som videoen viser, så er konstruksjonen stabil nok, ja.

Svar från alloc
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.