Fan..., someone's in trouble....
 
Kan absolut inte påstå att ett lik luktar sött..så det är nog något annat som luktar i huset.;)
 
Vi hade en sötaktig lukt i vårt fritidshus, den lukten kom från en vattenskada, en helt upprutten bärlina. Vattnet kom från en läckande golvbrunn och hade troligen läckt under många år.
Det åtgärdades i fjol och jag passade samtidigt på att lägga plast och installera en luftavfuktare.
Det behöver alltså inte finnas begravda lik under golvet.
 
  • Gilla
emjoh
  • Laddar…
Köpte huset i påsk, tog upp inspektionslucka till grunden, och tryckte ner en gubbe för inspektion, det fanns inget att klaga på där, riktigt bra ventilation(blåser nästan där nere), bra fuktvärde, inga tryckade brädor. Huset är från -28...
 
Är det gubben du tryckte ner som börjat lukta? :)
 
Det måste va den j"äveln som kom från Kiruna, tv-licens indrivarn.
Alternativt livets ord predikanterna som besökte oss förra veckan....
 
Om du jämför med lukten med en burk vanillin, vanillin tillverkas av rötat timmer så om lukten är liknande så kan det ju vara fuktskada någonstans.
 
Han i Skogen Han i Skogen skrev:
Har ett hus byggt -28, 2plan med krypgrund. Bra fuktvärden i virket i grunden.

I vardagsrummet, så har jag märkt nu, främst när det har varit riktigt heta sommardagar, en lukt som givetvis e svår att beskriva, men jag tycker den luktar sött... Golvet är trägolv som troligen e orginal. Jag tycker det luktar just nerifrån.
Vad fan kan detta vara? Mågon som varit med om nån liknande situation? Vore helbra att höra lite! Rummet ligger närmast kameran, hörnet och hela kortsidan om det nu skulle tänkas vara matnyttig info...
[bild]
Det kan ligga en hund begraven här! (där)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.