Svårgooglad produkt.

Fredrik
 
Tycker mkt om din fråga.
Intressant produkt lite info ännu mindre säljare
Söker de samma.
vh
Niclas
 
eddie_bergh skrev:
[länk]
Hatar webshopar utan priser. Men visst man kan ju maila dem.
 
Rätt svårt att veta om dom har "bästa pris"
N
 
Är man noga med absolut lägsta pris kan man ju anstränga sig lite? ;)
 
Självklart men jag tror inte det är fel att söka på många ställen och detta forum sitter på rätt mkt kunskap.
Så att fråga är ett sätt att anstränga sig, liksom ett steg i ledet. :)
Utan frågor får man inga svar.
N
 
Absolut.. De va mer riktat som ett skämt :)
 
Har varit där idag och det är klart överkomligt. Men det är lättare med svensk support.

Vill gärna jämföra:)
 
Har ett Flex 20 hemma som inhandlades för ett par månader sen.

Köpt allt via e-fireandsecurity, kanske inte billigast men har levererat snabbt och felfritt samt svarat på alla mina frågor så är nöjd med dem.

Ett tips vid inköp är att inte satsa på original SMS modulen (svindyr samt gjord för att kopplas mot larmcentral via SIA) utan köpa en 3:e parts dialer/SMS modul och koppla in den via Output på panelen.
Om fler outputs önskas så rekommenderar jag Trigger modulen som ger totalt 3+8 programmerbara outputs på panelen.

Vi kör med.
*Flex 20 huvudenhet med RF portal samt Triggermodul installerad i kapslingen.
*MK7 Keyprox med proxytaggar till alla i familjen
*AG6 Sirén+Strobe
*Ett antal DO800M
*Ett antal IR800M
*DF8M
*Tråndbundna brandvarnare

SMS dialer som skickar SMS vid larm/brand samt x antal outputs anslutna till husets 1wire nät som möjliggör övervakning/styrning av larmet via IP.

Ett ruskigt bra larm för övrigt bara man tar sig tid att planera installationen samt verkligen läsa på hur allt fungerar.
 
kloow skrev:
Har ett Flex 20 hemma som inhandlades för ett par månader sen.

Köpt allt via e-fireandsecurity, kanske inte billigast men har levererat snabbt och felfritt samt svarat på alla mina frågor så är nöjd med dem.

Ett tips vid inköp är att inte satsa på original SMS modulen (svindyr samt gjord för att kopplas mot larmcentral via SIA) utan köpa en 3:e parts dialer/SMS modul och koppla in den via Output på panelen.
Om fler outputs önskas så rekommenderar jag Trigger modulen som ger totalt 3+8 programmerbara outputs på panelen.

Vi kör med.
*Flex 20 huvudenhet med RF portal samt Triggermodul installerad i kapslingen.
*MK7 Keyprox med proxytaggar till alla i familjen
*AG6 Sirén+Strobe
*Ett antal DO800M
*Ett antal IR800M
*DF8M
*Tråndbundna brandvarnare

SMS dialer som skickar SMS vid larm/brand samt x antal outputs anslutna till husets 1wire nät som möjliggör övervakning/styrning av larmet via IP.

Ett ruskigt bra larm för övrigt bara man tar sig tid att planera installationen samt verkligen läsa på hur allt fungerar.
Tackar för tipset. Vad heter din dialer?
 
Esim021, väldigt enkel som kan skicka till 2 mottagare.
Enda nackdelen är att SMS innehållet inte går att ändra men har ju inget med funktionen att göra.

Har aldrig krånglat och strömmatas direkt från larmpanelen.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.