Japp, ett sådant sitter idag och hindrar förmodligen möss, men om man ska montera en annan "allt-i-ett" ventil, behöver denna väl monteras bort? Både Velco och Fresh verakr ju vara "två rördelar" som möter varann via en tunnel. Man kan säga att de dockar! Och då funkar det väl inte att behålla dessa galler på utsidan? Bäst vore en kombination...:)
 
johannaj skrev:
Japp, ett sådant sitter idag och hindrar förmodligen möss, men om man ska montera en annan "allt-i-ett" ventil, behöver denna väl monteras bort? Både Velco och Fresh verakr ju vara "två rördelar" som möter varann via en tunnel. Man kan säga att de dockar! Och då funkar det väl inte att behålla dessa galler på utsidan? Bäst vore en kombination...:)
Det funkar troligen att behålla de galvade ventilerna på utsidan. Beror lite på hur dom ser ut. Själv har jag satt velco ventiler men valde att använda mig av galvade galler på utsidan eftersom jag tyckte deras plastgaller var rätt fula.
 
  • Gilla
johannaj
  • Laddar…
Ok, tack! Ska genast undersökas! :)
 
Men har ni stora problem just nu med möss som tar sig in i huset via ventiler?
 
Vi har fresh ventiler för tillluften.
Bra ventiler som riktar luften uppåt och med skumgummi filter på insidan och om man vill går det att sätta insektsnät på utsidan.
Fredrik
 
  • Gilla
johannaj
  • Laddar…
motives skrev:
Men har ni stora problem just nu med möss som tar sig in i huset via ventiler?
Nej, inget problem alls just nu, men i förra huset hände det då och då, trots katt...:eek:
 
johannaj skrev:
Nej, inget problem alls just nu, men i förra huset hände det då och då, trots katt...:eek:
Åh fan.. hade inte ens slagit mig att de kunde ta sig in via en ventil två meter upp på väggen :)
 
Köpte Myson 100 VX friskluftsventiler på hornbach för 185kr st funkar kanon, skall dock byta ut yttergallret mot ett runt,galvat.
Teleskoprör som man drar ut till önskad längd beroende på väggtjocklek.
 
  • Gilla
johannaj
  • Laddar…
motives skrev:
Åh fan.. hade inte ens slagit mig att de kunde ta sig in via en ventil två meter upp på väggen :)
Jodå, möss kan allt de vill, visste du inte det....:p
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.