Mycket bra alternativ!

Ta bort länken så ingen annan bjuder över mig! :D
 
Redigerat:
Ja har en Dewalt dw088, funkat ypperligt, köpt på tradera, ny i låda för 1500 spänn
 
buspojken skrev:
Ja har en Dewalt dw088, funkat ypperligt, köpt på tradera, ny i låda för 1500 spänn
Vad bra, ett ytterligare alternativ. Kanske kan våga köpa begagnat på tradera och ebay.
 
Den har ju inte 360 grader, i mitt tycke helt oanvändbar då man måste flytta och greja för att komma runt.
 
Stefan N skrev:
Den har ju inte 360 grader, i mitt tycke helt oanvändbar då man måste flytta och greja för att komma runt.
Ah ok, ja då föredrar jag nog boschen.
 
Dewalt DW087K eller DW088K (vet inte skillnaden, eller vilken av dom jag har på jobbet) kulle jag säga är suverän. Vi har både den och olika Hiltivarianter. Och jag föredrar Dewalten.

Fördelen med den om man jämför med Hiltin och många andra är att man får sträck även en bit bakom lasern.
Det är suveränt om man ska föra upp sträck i taket från marken. Att inte behöva ha lasern precis under där man ska markera..
En annar fördel är priset.

Ska du bara sätta ut väggar och lite sådant så duger denna laser med råge. Att den ska gå i 360 grader är ren överdrift för det du ska använda den till.
Jag själv föredrar punktlaser när man sätter ut väggar.
 
Redigerat:
  • Gilla
1337
  • Laddar…
087 är den gamla modellen. Inget fel på den, men den stöder inte mottagare och det kan vara en bra framtida utbyggnad om man vill få bättre funktion utomhus eller på längre avstånd.
 
Vad skiljer sig mellan Bosch GLL 2-80 och Bosch GLL 3-80? Ger bägge linjer runt om i tak, väggar och golv, 360 grader?

Skiljer ju faktiskt en hel del i pris mellan dem.
 
2-80 har 2 laserstreck och 3-80 har 3.
 
Två borde ju räcka om man ska ha linjer 360 grader för golv, tak och väggreglar för innerväggar. I vilka sammanhang är det bra att ha 3 lasersträck?

Såg faktiskt nu att det inte skiljer så mycket i pris.
 
Du har redan fått rekommendationer på Bosch vilka är bra men jag ger dig lite fler alternativ.

Ta även en titt på Leicas krysslaser. Själv har jag en http://www.proffsmagasinet.se/laser...linjelaserkorslaser/leica-lino-l2p5-korslaser men den är dyrare än din budget tillåter. Jag är väldigt nöjd med denna och har även en utomhusmottagare. Deras L2+ kan du få för runt 2000 kr från utlandet, även till denna kan du senare komplettera med utomhusmottagare om behovet skulle uppstå. En snabb koll visar att Lawson tar 192 £ http://www.lawson-his.co.uk/leica-disto-l2-plus-deletes-lino-l2-line-p131452 men den kanske finns till bättre pris på någon annan site.

CST/Berger ILMXT tittade jag också lite på när jag valde laser för ett par år sedan men mitt val föll som sagt på Leica. ILMXT borde också rymmas inom din budget.

Något jag själv har som krav är att en laser ska vara självnivellerande men med möjlighet att stänga av funktionen om man vill tilta lasern.
 
Anna1984 skrev:
Två borde ju räcka om man ska ha linjer 360 grader för golv, tak och väggreglar för innerväggar. I vilka sammanhang är det bra att ha 3 lasersträck?

Såg faktiskt nu att det inte skiljer så mycket i pris.
Det tredje strecket är väldigt praktiskt ifall du vill göra något med en rät vinkel. Säg att du ska sätta en vägg vinkelrät ut från en annan. Dopp ställer du lasern så det ena strecket är parallellt med den existerande väggen. Det tredje strecket projicerar sedan i golv och tak 90 vinkelrät mot väggen. Detta är nog nästan den funktion jag har använt mest på min laser och något jag är mycket glad att jag betalade en tusenlapp extra för att få.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.