Hemmakatten
Det är väldigt lätt för andra att tala om vad man borde göra. Men blir man hotad av tre män som kommer hem till en så är man nog inte så kaxig.

Har själv slängt ut en firma från vårt förra hus och ställde ut deras prylar på gatan för avhämtning, betalade en skälig summa och efter lite tjafs om fakturan var vi av med de klåparna. Enkelt som en plätt var det.

En helt annan sak var det när vi hyrde ett par containrar. Killen som hämtade containrarna frågade jag dumt nog om han kunde hämta en kamin hos grannen och köra hit. Visst hade jag förväntat mig att betala en slant men han ville ha alldeles för mycket. Han var mycket tystlåten men utstrålade en hotfullhet som jag tyckte var väldigt obehaglig och tur nog hade jag kontanter hemma så han fick det han ville. När sedan fakturan från containerfirman kom var den felaktig och vi stod på oss. Vi fick även samtal från firman. Hela tiden var jag orolig för att få ett besök av chauffören och vi funderade allvarligt på att betala de 5.000 mer som firman ville ha, men gjorde det aldrig. Detta var 6 år sedan och jag ryser fortfarande när jag tänker tillbaka.

Så jag tycker att Annaaa har varit oerhört stark och agerat på helt föredömligt sätt. Att gå vidare och kräva pengar känns meningslöst. Bättre att gå vidare och låta riktig målare ta hand om huset.
 
Hemmakatten skrev:
Bättre att gå vidare och låta riktig målare ta hand om huset.
Ja, ibland så är det inte värt det. Man har så mycket ändå att tänka på så såna här saker bör man lägga bakom sig.
 
Jag vet inte om jag kan tycka synd om dig, positivt är att du lärt dig något. Hur kom du i kontakt med denna firma?
 
nikasp
Hur har det gått?
 
Hoppas verkligen att du inte betalade för det där...han kan inte vara målare.
Vill ni har utbildade målare och är osäker så kolla med sveriges handverksråd om de har gesällbrev.
 
Dagens "bump" ;)
Man kan vara utbildad (och väldigt kompetent) i ett yrke ytan att ha avlagt hantverkarprov som lett till gesällbrev.

Men intressant. Hur gick det sen? Finns TS kvar? - Inte aktiv sen 2014
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.