Har ett problem med pyttesmå flugor som tycks komma från neoprenlisten i en 3-glas isolerruta. Förstår inte hur det kan ske eftersom listen är tät. Det är i ett hörn av fönstret och runt karmen är fogat. Helt obegripligt. Någon som har en idé? :confused:
 
Bli vän med dom och gläds åt livets mångfald.

Dammsug bort dom när du tröttnat.
 
Finns en flugpenna som man drar ett osynligt streck (gift) med och som tar död på flugorna. Fungerar garanterat, jag har provat! :)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Tack för tipset. Finns var? Heter? :confused:
 
brumbjorn; Jättekul. Lite jobbigt att dammsuga fönstret 2 ggr om dagen och ta bort klet efter mordåtgärderna. Det gäller eet fönster ochjag undrar om det kan finnas "ägg" i fönsterförseglingslisten fas det tycks ju helt ofattbart när man vet hur ett fönster är konstruerat. :mad:
 
Är du verkligen säker på att de kommer in via listen? Även vi hade döda små flugor i två fönster bredvid varandra och jag förutsatte att de drog sig till det fönstret av solen som står på där om dagen. Sen åkte frugan iväg en helg och jag vattnade troligen inte blommorna vilket tydligen leder till att de dör. Så sen åkte blommorna ut och sen slutade flugproblemet...

När flugorna var där löste jag det genom att göra som brumbjörn skriver!
 
Det är detta som är problemet. Har inga blommor. Gäller ett fönster och flugorna finns i den försänkning som finns mellan karm och glas. Helt obegripligt då de inte finns någon annastans. Runt fönstret är fogat. Jag har sprutat insektsmedel mot listen och därefter kom det fram massor av ½-döda flugor. Jag har tätat med silikon i listhörnen (mot glasrutan). !! :sly:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.