21 164 läst · 7 svar
21k läst
7 svar
Små flugor i fönsterlist
Byggveteran
· Åland
· 2 032 inlägg
Har ett problem med pyttesmå flugor som tycks komma från neoprenlisten i en 3-glas isolerruta. Förstår inte hur det kan ske eftersom listen är tät. Det är i ett hörn av fönstret och runt karmen är fogat. Helt obegripligt. Någon som har en idé?
Byggveteran
· Åland
· 2 032 inlägg
Tack för tipset. Finns var? Heter?
Byggveteran
· Åland
· 2 032 inlägg
Är du verkligen säker på att de kommer in via listen? Även vi hade döda små flugor i två fönster bredvid varandra och jag förutsatte att de drog sig till det fönstret av solen som står på där om dagen. Sen åkte frugan iväg en helg och jag vattnade troligen inte blommorna vilket tydligen leder till att de dör. Så sen åkte blommorna ut och sen slutade flugproblemet...
När flugorna var där löste jag det genom att göra som brumbjörn skriver!
När flugorna var där löste jag det genom att göra som brumbjörn skriver!
Byggveteran
· Åland
· 2 032 inlägg
Det är detta som är problemet. Har inga blommor. Gäller ett fönster och flugorna finns i den försänkning som finns mellan karm och glas. Helt obegripligt då de inte finns någon annastans. Runt fönstret är fogat. Jag har sprutat insektsmedel mot listen och därefter kom det fram massor av ½-döda flugor. Jag har tätat med silikon i listhörnen (mot glasrutan). !! :sly:
Flugpennan finns lite överallt att köpa, bl.a. på Jula http://www.jula.se/flugpenna-717042