Den ser helt identisk ut med den kran vi köpte på IKEA.

Nej, jag får korrigera det. IKEAs har fasad kant mellan kran och fäste samt att diskmaskinsavstängningen sitter på framsidan.
 
Jag köpte den och monterade den i förrgår. Har väl inte så mycket att säga ännu, det får väl visa sig om något år vad den egentligen går för. Eftersom att kranen på min FMM Garda 1 blandare "gick av" i söndags så fick det bli en akutoperation.

Mina intryck hittils:

- Vattnet kommer inte lika "mjukt" som ur FMM (det dunkar till liiiite när första skvätten kommer)
- Det är större tryck på vattnet genom denna
- Den droppar ungefär i en sekund efter att man stängt den, lite irriterande.
- I övrigt så är det inga problem med den, varken vid montering eller användande.
 
Skulle inte själv gå och köpa grejer av okända fabrikat där det är tveksamt om det går att få reservdelar. En blandare ska ju hänga med i tiotals år. Dessutom om kvalitén är sämre så får man irritera sig länge :confused:. Till FMM kan man nog få alla delar som reservdel.
 
Du har rätt angående FMM, jag mailade dom om min (minst 6 år gamla) blandare i förmiddags och nu kommer kostnadsfritt reservdelar på posten. Bättre service kan man inte få!
 
Kastar i helgen ut en "billig" köksblandare från Jula pga av punkterna ovan men också, har den i fritidshuset:
* låter/brusar som fa.... när man spolar
* går inte att ändra till kallvatten för diskmaskin

Har inhandlat en Mora MMIX för 1295:- och hoppas jag blir nöjd, finns också på Bauhaus.
 
Krilleman
Jag undrar vilken kvalité det är på det rostfria materialet för 399:-?????

Bara för det står rostfritt behöver det absolut inte vara det... Och jag tror inte Kina håller överdrivet god klass på detta för 399:- till slutkund.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.