Nej, finns ingen hake. Jag har pratat med dem och produkterna de erbjuder har sedvanlig hög kvalitet. När man pratar med dem säger de att deras styrka är inköp. De kan få bra priser eftersom de har bakgrund från kinesiska tillverkare och leverantörer.
 
Det man kan reagera på är att bolaget endast har varit igång sedan juli-12. Är nog väldig svårt att få tag på referenser för ett så pass nystartat företag.

Nystartade företag ska man alltid kolla lite extra innan man gör några affärer med dem.
 
Priserna är ju inte speciellt låga utan så där ser prisbilden ut hos små leverantörer idag
 
Ingen fara för jobbet.Punktlig lev o montage. Enda nackdelen var att de inte ens hört talas om 3-fas invertrar utan ville installera 5 kw på 1-fas. Kul att se montörerna springa omkring på taket i gabardinbyxor. Sen kan man väl ha tvivel om huruvida om överhuvudtaget varor från kina är av hållbar karaktär vilket i detta fall inte behöver visa sig förrän om några år. Detta gäller såklart inte enbart Norden Solar. Det mesta från kina, oavsett om det är verktyg,ljusstakar,simbassänger eller vacumsolfångare har tidigare visat sig inte vara annat än skräp.
 
Apropå Kina: på listan över de största tillverkarna av solceller är 7 av 10 kinesiska.
http://www.pv-tech.org/guest_blog/top_10_pv_module_suppliers_in_2012
När det gäller kvaliteten är det ju bara att titta i databladen för de olika tillverkarna. De stora har ju garantier i stil med 90% effekt om 10 år, 80% effekt om 20 år.
så jag tror man får acceptera att i alla fall när det gäller solceller är det mest prisvärt att köpa kinesiska, och man har inte mycket val heller.
 
Så.., är det nån som handlat av dessa.? Ska just lägga en order på 2.5kw system..de är överlägset billigast, skiljer många tusenlappar till den som är näst billigast, samt än sålänge bra service..

Tack för input..
 
Mitt paket kommer därifrån. Inga problem för min del.
 
Vad inhandlades?
 
Detta: http://www.nordensolar.se/product/solcellspaket-3000w/
I mitt pris (något lägre än ovanstående) gjorde jag jobbet med att kasta upp paneler på tak och dra dc-kablar fram till inverter som jag hängt på plats. Elektriker anslöt inverter och kopplade in på nätet med ett par ac-brytare
 
Hej igen

Aha., jag beställde igår 2.3kw med microinverter, all el klar i helgen, läste lite lätt om kraven för solcellsanläggning, att länsstyrelsen vill ha in producerad el i 3år, har satt in elmätare med pulsutgång, som är nollad, är en några år gammal elmätare från en villa, för jag har ingen sån växelriktare med display som håller reda på förbrukning.

Men det blir nog säkert som med BBR kravet på nytt hus, att kommunen skulle kontrollera förbrukning, och VV och uppvärmning skulle vara separat mätning.

Trevlig dag i solen..

/Andreas
 
Jag även nöjd, grejorna kom fram, bra service och svar trots helg och Juli..
 
Jag är i startgroparna för att beställa. har fått ett bra pris på 6kwp anläggning..
 
Hej igen

Ångrar lite mitt köp nu, skall köpa mer paneler, köper från utlandet, halva priset! Köper 22st 290w paneler.

ev-power.eu.
 
Vad räknar du för summa på det paketet med inverter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.