|
| |
| Bastu |
| /
|
| ____
| |aggr.| /
|__________/
| Dusch |
| X
|
|_________|
|

Hej så här kommer min bastu att se ut! Jag ska ha kakel i hela bastun och klinker på golv. Hur gör jag med tätskikt? Speciellt med väggen mellan dusch och bastu ,Hur gör man där? Vet inte om det är så bra att ha tätslikt från både dusch och bastuhåll. Någon som vet hur man gör???
 
Det är ingenfara du kan fuktspärra båda sidorna.


svartjobbarn skrev:
|  
| |
|   Bastu  |
|     /
|
|   ____  
| |aggr.| /  
|__________/
|  Dusch     |
| X  
|    
|_________|
|

Hej så här kommer min bastu att se ut! Jag ska ha kakel i hela bastun och klinker på golv. Hur gör jag med tätskikt? Speciellt med väggen mellan dusch   och bastu ,Hur gör man där? Vet inte om det är så bra att ha tätslikt från både dusch och bastuhåll. Någon som vet hur man gör???
 
Japp, men se till att mellanrummet kan ventilera uppåt.
 
svartjobbarn skrev:
|
| |
| Bastu |
| /
|
| ____
| |aggr.| /
|__________/
| Dusch |
| X
|
|_________|
|

Hej så här kommer min bastu att se ut! Jag ska ha kakel i hela bastun och klinker på golv. Hur gör jag med tätskikt? Speciellt med väggen mellan dusch och bastu ,Hur gör man där? Vet inte om det är så bra att ha tätslikt från både dusch och bastuhåll. Någon som vet hur man gör???
Du behöver inte nödvändigtvis tätskikta bastuväggen som i badrummet, bastun är ju inte ett duschutrymme precis. Du kan använda primer istället.

Om du sänker i taket i bastun så kan du låta mellanväggen vara öppen ovanför bastutaket och därmed får du mellanväggen ventilerad i ovankant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.