Hej!

I morgon kommer mitt hus!!!!!!!Hjälp!
Jag är så j***la nervös att jag inte kan tänka på något annat.
Men när jag resonerar med mig själv finns det egentligen inte något som jag kan påverka genom att oroa mig, men det är ju lätt att säga.
Jag tror att det här är det värsta, men ändå det allra allra roligaste jag någonsin har gett mig in på.
Men hade jag inte varit så snål och bestämd på att det här ska nog gå att ordna (hur f**n jag nu kunde inbilla mig att det skulle vara lätt) hade jag nog byggt med totalentreprenad i stället för delad.
Man blir lätt tokig när man ska försöka hålla koll på vem som ska göra vad och vad det kommer att kosta.
 
Lugn, det går nog bra.
Hoppas du har fått en bra lösning på isolering/ventilation/uppvärmning. Det finns många kockar ute i byggträsket :p.
 
Hej!
Nu är halva huset (undervåningen) på plats och allt har hittills flutit på utan några större missöden.
En kompressor pajade, men lagades och dom bärande innerväggarna var 4 cm högre än ytterväggarna, men det fixade gubbarna också :)
Jag känner mig lite lugnare nu, men som sagt hälften är kvar...... :p Det ser i alla fall fint ut.
När det gäller frågan från Bas:
Om det är en bra lösning vet jag inte, men vi har 235 mm tjocka väggar , en frånluftsvärmepump nibe Fighter 360p och tillhörande ventilation. Samt en murspis mitt i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.