Hej!

Har fått in en offert på anläggning av skiffer från en leverantör och undrar om detta är ett rimligt pris. Det Det gäller grundarbete + gjutning av oregelbunden skiffer i betong ca 25m2. Arbetet ska gå på 36.000 kr och materialet ca 14.000 kr totalt fastpris 50.000 (exkl. skifferplattorna som jag fixar själv). Detta blir ju 2000 kr per m2. Är det i överkant?

Hälsar
Niko
 
Oregelbunden skiffer måste sågas i så att "bitarna" passar ihop. Du ska alltså gjuta en betongplatta som sedan skall "kaklas" med skifferplattor. Totalt 25 kvm.
Skulle ta totalt 5-7 dagar det där skulle jag uppskatta. Så arbetskostnad borde ligga på 20k till 28k före rotavdrag.
Eventuellt så tar det lite längre tid att kapa stenen.
Betong 6-8 kubik kostar rund 10 000 i bästa fall. Fix för plattorna, förbrukning mm tillkommer ...

Spara genom att kapa stenen själv innan och låt de bara göra jobbet.

Givetvis min uppskattning av priserna ...
 
A Archangel_1 skrev:
Oregelbunden skiffer måste sågas i så att "bitarna" passar ihop. Du ska alltså gjuta en betongplatta som sedan skall "kaklas" med skifferplattor. Totalt 25 kvm.
Skulle ta totalt 5-7 dagar det där skulle jag uppskatta. Så arbetskostnad borde ligga på 20k till 28k före rotavdrag.
Eventuellt så tar det lite längre tid att kapa stenen.
Betong 6-8 kubik kostar rund 10 000 i bästa fall. Fix för plattorna, förbrukning mm tillkommer ...

Spara genom att kapa stenen själv innan och låt de bara göra jobbet.

Givetvis min uppskattning av priserna ...

Ska man lägga oregelbundna skifferplattor så ska man pussla.
Inte kapa.
Åtminstone om man eftersträvar ett vackert slutresultat. Oregelbundna skifferplattor lagda som ett pussel på marken, utan att ha kapats för ett enhetligt utseende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oregelbundna skifferplattor pusslade i ett cirkulärt mönster omgivna av stenkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Soli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.