Undrar om någon har erfarenhet kring Heatcoms produkt som en del kallar "AluMat". Alltså en aluminium-matta med golvvärme-slinga i som bara bygger 1,8mm (+3mm reflektor) och kan läggas direkt under parkettgolv?

Jag funderar på att lägga detta i köket vi snart ska riva ut. Vi har nämligen diskhon framför ett av fönstrena där och förhoppningen är att det ska minska kallraset där som finns idag. Dessutom har vi en matkällare som håller ca 13-14°C precis under på samma ställe, och detta gör golvet lite kallare än i övrigt. Min tanke är alltså att bara lägga en sådan här matta på 400x50cm framför bänkskivan och diskhon. I andra änden av köket, vid det andra fönstret, finns idag en radiator som kommer vara kvar efter renoveringen.

Min idé är att hyvla bort några mm med elhyveln i det befintliga bärande plankgolvet (ca 28-30mm tjockt) och sänka ner reflektorplattor och värmematta där i. Sedan på med lumppapp och parkett. Är detta någon bra idé eller ställer det till det med något annat?

Länk: http://heatcom.dk/index.php?id=58&L=2

Info-PDF
 
Även jag har fått upp ögonen för detta golv nu.
Kostnadsmässigt hamnar det på ca 9k för 20m2 inkl programerbar digital termostat samt reflektorskivor. Men framförallt är det lätt att lägga iom att man slipper flytspackla etc. Bara på med golvet direkt!!

Kan du psychos eller någon annan dela med er av era erfarenheter av detta golv, skulle uppskatta det enormt!

ps. Tanken är att ha det i kök under parkettgolv. ds
 
Jag lade aldrig in någon golvvärme så jag kan tyvärr inte svara.
 
Ingen som har mer info om AluMat från Heatcom? Är det "skräp" eller törs jag lägga in det i undervåningen som jag håller på och renoverar nu där tanken är att det ska hålla några decennier.

Input uppskattas extremt mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.