Har du kollat pris på Uponor IQ?
 
J
Nej har inte sett på dem. Jag kollade några pdf-filer nu och det ser fint ut. Men var kan jag som privatperson köpa Uponor IQ rör? Hittade 200/225 vägtrumma 6 m för runt tusenlappen på en webbshop, väldigt prisvärt!
 
Om du absolut vill ha 160mm rör så kolla på optimera (Örsholmen) jag köpte 200mm rör på optimera billigare än på nätet. Optimera har tydligen samma ägare som Dahl så hela deras sortiment går att få därifrån.
Har inte din svärfar kontakter om han är grävmaskinist?
 
J
Svärfar säger alltid efter jag köpt något "varför köpte du det då, det har ju jag liggande hemma". Kunde du inte sagt det innan då, när vi pratade om det... När jag beställt och fått grus säger han: "Jaha det var dumt, den lastbilen brukar jag köra när Leif är på semester". Arrrgh!

Optimera var mycket bra tips. Dem har jag glömt. Tack!
 
Anledningen till att du ska ha grus under dränröret är att du får ett kappilärt skydd , när du dränerar runt huset så tar du ju hand om grundvattnet , då är det ju bra om vattnet inte kan stiga högre än dränröret , kappilära kraften i tvättad macadam är ca 12 cm
 
larsson r skrev:
Anledningen till att du ska ha grus under dränröret är att du får ett kappilärt skydd , när du dränerar runt huset så tar du ju hand om grundvattnet , då är det ju bra om vattnet inte kan stiga högre än dränröret , kappilära kraften i tvättad macadam är ca 12 cm
Jag hängde inte med på resonemanget, kan du utveckla.
 
J
drändesign.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär föreställer jag mig saken. Tunna blå streck uppifrån är ev. ytvatten. Ljusgrönt är markduk runt tvättad grus/singel. Det svarta krulliga på toppen är återfyllnad vilket självklart också omsluter allt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.