Hej!

Jag har nyligen köpt en robotklippare Tian chen s510 och jag har ett relativt litet område på framsidan med bara ett par månader gammalt gräs och nu envisas klipparen med att vara mest på det nylagda gräset och därför skull jag vilja göra en "elektrisk grind". Jjag såg i en annan tråd att de hade gjort följande http://www.roboshop.se/fix_txt.htm. men den länken är död är det någon som vet vad fixen bestod av? Såg även att någon har gjort följande. Jag vill ha någon form av kontakt helst en bit ifrån begränsningskabel kanske på husväggen. Kan man lägga kablarna bredvid varandra när man drar iväg dom från själva begränsningstråden, det blir inga störningar? Har köpt en brytare på biltema http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Strombrytare/Bryggstrombrytare-43067/. det kanske inte blev rikigt rätt men den får gå ett tag om den fungerar. Men är det någon som har något tips på en låda att ha den i eller hur har ni gjort?


http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-47.html#post1532954
"Funderade ytterligare ett tag och kom på nedanstående lösning för att stänga resp öppna en korridor. Har testat det hela och fungerar perfekt. Enklast är att lägga in kabeländarna i en tvåpolig omkopplare. Det går naturligtvis att koppla manuellt genom att tvinna ihop kabeländarna men det är lite jobbigt varje gång man skall koppla om. Dessutom bör man lägga kabeln så att det inte blir nitiogradersvinklar som på bilden"



eller så här? Löder man fast själva grindtråden vid begränsningstråden där den går till punkt A eller lägger man dom dubbel? Om man lägger dubbel tar de inte ut varandra då och märks inte?
"

man kan även göra så här. Tror det har skrivits om det tidigare i tråden men hittar det inte.

Lämnar man ett utrymme på kanske 20 cm så kan klipparen åka till laddstationen även när den är i den stängda delen.

Jag är ingen elektriker precis ,men tror det är en enkelpolig växlande brytare som behövs. finns på ex mekonomen för 12 kr"
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Gör ett utrymme på 40-50cm så kan klipparen passera när den skall till laddstationen.
 
janne67 skrev:
Hej!

Jag har nyligen köpt en robotklippare Tian chen s510 och jag har ett relativt litet område på framsidan med bara ett par månader gammalt gräs och nu envisas klipparen med att vara mest på det nylagda gräset och därför skull jag vilja göra en "elektrisk grind". Jjag såg i en annan tråd att de hade gjort följande[länk]. men den länken är död är det någon som vet vad fixen bestod av? Såg även att någon har gjort följande. Jag vill ha någon form av kontakt helst en bit ifrån begränsningskabel kanske på husväggen. Kan man lägga kablarna bredvid varandra när man drar iväg dom från själva begränsningstråden, det blir inga störningar? Har köpt en brytare på biltema [länk]. det kanske inte blev rikigt rätt men den får gå ett tag om den fungerar. Men är det någon som har något tips på en låda att ha den i eller hur har ni gjort?


[länk]
"Funderade ytterligare ett tag och kom på nedanstående lösning för att stänga resp öppna en korridor. Har testat det hela och fungerar perfekt. Enklast är att lägga in kabeländarna i en tvåpolig omkopplare. Det går naturligtvis att koppla manuellt genom att tvinna ihop kabeländarna men det är lite jobbigt varje gång man skall koppla om. Dessutom bör man lägga kabeln så att det inte blir nitiogradersvinklar som på bilden"

[bild]

eller så här? Löder man fast själva grindtråden vid begränsningstråden där den går till punkt A eller lägger man dom dubbel? Om man lägger dubbel tar de inte ut varandra då och märks inte?
"
[bild]
man kan även göra så här. Tror det har skrivits om det tidigare i tråden men hittar det inte.

Lämnar man ett utrymme på kanske 20 cm så kan klipparen åka till laddstationen även när den är i den stängda delen.

Jag är ingen elektriker precis ,men tror det är en enkelpolig växlande brytare som behövs. finns på ex mekonomen för 12 kr"
En lösning liknande den jag är ute efter. Fast jag skulle helst vilja slippa switcha manuellt och istället schemalägga det hela.

http://www.byggahus.se/forum/robotg...rela-att-styra-tva-separata-klippslingor.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.