D09
Hur varm bli en ackulumatortank i botten resp toppen när den är fullladdad?
 
Om den är fulladdad så har du i princip samma temp igenom hela tanken..

När min är full har jag 92/91/90
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ichgary skrev:
Om den är fulladdad så har du i princip samma temp igenom hela tanken..

När min är full har jag 92/91/90
Ok :) tack för snabbt svar :)

Vad har du för isolering under tanken?
 
  • Gilla
Andreas_Hansson och 1 till
  • Laddar…
Jag har 10-11 meter vattenpelare och jag kan ha ca 95 rakt igenom tanken och 110 grader i pannan.. ;) Jag körde ganska hårt för att det skulle räcka länge, det är fint när man sen släpper på vattnet från tanken för fort då kokar vattnet i radiatorerna.. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Man ska räkna med samma temp i botten, typ 95c då? :)

Om man kör en mineritskiva emellan, är man safe då eller ska man gjuta in cellplasten?
 
Du får märka hur just din anläggning fungerar, det beror helt på vilket systemtryck du har. Börja med att försöka elda upp den till 90, du lär märka när du får första kokningen hur varmt du kan trycka i tankarna.. ;) Fast du har väl sån fin panna som börjar pytsa i vatten så fort det brakar och knakar lite i rören? ;)
 
  • Gilla
omv.peter och 1 till
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Du får märka hur just din anläggning fungerar, det beror helt på vilket systemtryck du har. Börja med att försöka elda upp den till 90, du lär märka när du får första kokningen hur varmt du kan trycka i tankarna.. ;) Fast du har väl sån fin panna som börjar pytsa i vatten så fort det brakar och knakar lite i rören? ;)
Jo, pannan är nog inte något fel på :)

Däremot är jag gröngöling och ganska impulsiv så helt "plötsligt" ska man ha ved, pannrum och en massa vatten i källaren 😜
 
Jag personligen hade gärna sett mera bilder på pannan.. Tänk om man hade råd att kosta på sig en så fin panna som du har. :) Då hade det varit en fröjd att klyva ved.
 
D09
xdigger skrev:
Jag personligen hade gärna sett mera bilder på pannan.. Tänk om man hade råd att kosta på sig en så fin panna som du har. :) Då hade det varit en fröjd att klyva ved.
Bilder kommer :)

Pannan levereras v32 :)

Tänkte att det vore bra o hunnit kakla innan ha ha men håller fortfarande på med hur grejorna ska stå :/
 
Ahh, fränt! Ska bli kul och se åbäket! :D
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1375290965.718014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375290980.801134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1375290996.667688.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu slipper tanken frysa om nätterna :)
 
  • Gilla
Jannez69
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1376162588.682730.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.