Som vilken trollkarl som helst med en kortlek...
 
Jag måste bara berätta, jag var på Feng Shui föreläsning förra veckan och där pratande hon om currylinjer. När jag kom hem på kvällen kollade jag igenom hela huset, inga sängar eller soffor var belägna över currykryssen i alla fall.

Dock kändes det lite "dumt" att gå omkring, de ev. grannar som såg måste undra!
 
Annika skrev:
Jag måste bara berätta, jag var på Feng Shui föreläsning förra veckan och där pratande hon om currylinjer. När jag kom hem på kvällen kollade jag igenom hela huset, inga sängar eller soffor var belägna över currykryssen i alla fall.

Dock kändes det lite "dumt" att gå omkring, de ev. grannar som såg måste undra!
Äsch dom visste vad du höll på med eftersom dom säkerligen gjort så själva... ;D ;D
 
:surprised:

Jag har svårt att se vad rädsla har med saken att göra? Kan inte se annat än att det verkar rätt rimligt att vara skeptiskt till saker som världens samlade kår av vetenskapsmän och fysiker inte kan förklara.

Jag tycker ditt inlägg är ett typexempel på snabba generaliseringar där halvsanningar eller helt oriktiga uppgifter snabbt görs till vedertagna oomtvistade fakta.

Vad är det för fel med metaller i kroppen? Titan fungerar mig veterligen utmärkt som reservdel i flera delar av kroppen. Du använder det faktum att amalgan är en smula giftigt till att belägga din sanning att metaller skall hållas borta från kroppen? Ett typexempel på hur denna falang som saknar stöd i vetenskapens korridorer arbetar..... 8)

Ok, ge mig vad jag tål...jag bjuder på några frislag.

 
Hartman och Currylinjer

Hartmanlinjerna är namngivna efter tysken Ernst Hartman och går i öst-väst och nord-sydlig riktning. Dessa linjer har ett rutnät om ca 2 meter mellan rutorna. Manfred Curry har gett namn till Currylinjerna som har ett rutnät om ca 4 meter.

Dessa rutnät korsar varandra med jämna mellan rum och bildar då ett dubbelkryss eller Currykors.

Katter och Myror dras till energifälten

De flesta av våra djur flyr dessa energifält men katter och myror hör till några av undantagen. De dras istället till dessa linjer. Myror har ofta sina myrstackar placerade mitt i ett kors och kattens favoritsovplats är ofta även mitt i en linje eller i en korspunkt.

––

Om man hittar en myrstack på den tilltänkta tomten kan man väl låta blir att placera sovrummet där i alla fall...

En annan sak. Många har häckar, i sina trädgårdar alltså... Där det inte vill växa, utan blir ett risigt hål, sägs det vara ett currykors.

Det finns ju en faktisk/vetenskaplig "överbelastning" (min tolkning) av energifält i vårt luftrum, dvs av datorer, mobilnät, elnät/elektromagnetisk strålning, radiosignaler... Inte alls konstigt om metall i kroppen kan "reagera", eller om folk blir elöverkänsliga, tycker jag.

Jag vill gärna ha golvvärme i mitt blivande hus av komfortskäl (och för att radiatorer är fulare), men tror att det KAN påverka hälsan (om man nu har en aura, så blir den säkert påverkad av "allt"). Jag har sovit i uppvärmd vattensäng några månader, och blev bara sjukare och sjukare efter några veckor... Att gå/bo på vattenledningar (elslingor är inte att tänka på för min del) kanske är litegrann likadant? Är man frisk och stark kanske man inte påverkas, men tänk om?!

Även om mina "pekare" ger utslag för currylinjer så är jag tveksam till dess påverkan. Men nånting mer finns än det vi ser med blotta ögat - det är jag övertygad om. Därför kommer vi att fortsätta gå med att ta med pekarna på vår tomt-tittningar. Jag skiter i vad folk tänker! Det kan ju inte bli sämre i alla fall...

Det är ett intressant diskussionsämne!
 
Med risk för att bli allt för filosofisk, eller glida ifrån ämnet, vill jag bara påminna om att forskare inte alls kan/har bevisat allt vi tror på och kommer heller inte att kunna göra det. Hur många tror på Big Bang och avfärdar alla andra teorier om jordens tillkomst som oförklarlig och obevisad....?
/Ulrika
 
Problemet med såna här debatter är att förespråkarna för s.k. flumteorier ofta säger att man inte kan bevisa att det INTE är så, med sin egen tolkning att det mycket väl kan vara så.
Det är enligt min mening som att säga att man inte kan bevisa att gud inte finns och just nu bygger en tvåplansvilla i Tyresö, alltså kan så mycket väl vara fallet.
Det är att vilja tro en sak och därmed söka bevis för att det är så.
Det vore extremt ovetenskapligt att bara svälja teorier med hull och hår bara för att man tycker att det borde vara så.

mvh
Tråkiga David
 
Jag håller med dej David. Forskning funkar ju faktiskt så- det börjar med en hypotes. Det verkar som många blir påverkade av dessa linjer, frågan är nu bara varför. Många elöverkänsliga blir friska i elfri miljö, det är inte bevisat varför, men så verkar det vara. De behöver säkert inte svar på varför.

/Alltid nyfiken Ulle
 
Jag tror att ni är mogna för detta nu... ;)
http://www.slagruta.org/cgi-bin/index1.cgi
Slagruteförbundets hemsidas forum!
Här finns allehanda knäppgökar..tex Per-Uno Franssons inlägg om naturväsen, det är så man storknar.....
 
Känns helt rätt...äntligen en seriös länk med männsikor som har torrt på fötterna... :D
 
KarlXII skrev:
Jag tror att ni är mogna för detta nu... ;)
[länk]
Slagruteförbundets hemsidas forum!
Här finns allehanda knäppgökar..tex Per-Uno Franssons inlägg om naturväsen, det är så man storknar.....
Tack K12, jag skrattar redan så tårarna sprutar. Ska fortsätta senare i kväll. En liten godbit som jag tror kan sätta punkt för denna debatt:

Gåvans ursprung?
Inlägg av Kurt Johansson , 2003-05-20, kl 23.24

Är slagrute konsten en "god" eller "ond" gåva? När jag var 18 år så träffade jag en person som kunde hantera en slagruta och han var GENOMOND!
Han kunde genomföra seanser proffsigt och jag var i den nyfikna åldern och deltog, med lilla testamentet gömd under handen och bröt seansen när den spårade ur!HAN VAR OND! MEN jag VET JÄTTEMÅNGA GODA
SLAGRUTEMÄN och jag får väl räkna mig till en av dem!F.ö slagrutemän, gör som jag om ni blir sjuka! Fick struma efter en strålbehandling mot canser och hade åldersdiabetes och var riktigt illa ute! Tog nattvarden och äter inte en enda medicin i dag och är frisk som en nötkärna!Fundera gärna på den vanliga masken! persona på latin och den lilla bonden i folkmun!Har liknande dna uppsättning som människan! Sedan har vi guds sätt att visa på bättre alternativ, i mycket, på smått! Dela den och den blir hel igen!
MVH Kurt Johansson


Nu förstår jag varför det inte räcker att ha kunskap nog för att kunna mäta närvaron av enstaka elementarpartiklar för att kunna detektera dessa fält, man måste även ha GÅVAN. Undras hur många liter nattvard som krävs för att få fason på pinnarna?

Ursäkta raljerandet... ;D


 
Toppen!!
Slår det fjantiga könstestet med hästlängder!! ;D ;D
/U
 
MathiasS var det du som beskyllde någon för att göra generaliseringar? Eftersom en tokig gubbe flummar runt så är du redo förklara allt vad currylinjer och dylikt som tokerier.

Själv uppskattar jag lite tokerier och halvflumm det gör vardagen mer intressant..

/Marthin  
 
Marthin skrev:
MathiasS var det du som beskyllde någon för att göra generaliseringar? Eftersom en tokig gubbe flummar runt så är du redo förklara allt vad currylinjer och dylikt som tokerier.

Själv uppskattar jag lite tokerier och halvflumm det gör vardagen mer intressant..

/Marthin  
Hehe..... jag tror att jag tidigare i tråden tydliggjort orsakerna till min skeptisism. Tokstollen i det insaxade inlägget var menat som en skrattframkallare snarare än ett slagkraftigt argument mot omätbara fenomen.


 
MathiasS skrev:
Undras hur många liter nattvard som krävs för att få fason på pinnarna?
Du kan ju pröva till helgen...återkom gärna hit med resultat :);)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.