Eriksgatan
mortimer skrev:
Har någon fått sitt köp hävt genom Hornbach härinne ?
Jodå. Inget problem.
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
Går det att läsa någonstans på Boschs sida att den ska gå att uppdatera själv via SD kortplatsen?
Citat från Boschs pressmeddelande från april 2012 och som fortfarande finns att ladda ned enligt inlägg #3453 här: Pressmeddelande

"Robotens mjukvara kan uppdateras med ett medföljande SD-kort via internet"

Japp, medföljande och Internet. Så om du köpte din första Indego efter att ha läst det pressmeddelandet kan du hänvisa också till det, dock inte om du köpte klipparen först. PM:a mig om du vill ha tillbaka detta pressmeddelande som du nu minns klart och tydligt att du hade läst men råkat förlägga, dock efter att ha varit förutseende nog att be mig förvara en digital säkerhetskopia åt dig.
 
Redigerat:
Eriksgatan skrev:
Klipparen har en enda väg att gå ut från laddstationen. Backa ut, vända 180[SUP]o[/SUP] och kör sedan motsols både när den karterar och vid kantklippning. Motsols trådföljande gör att klipparen klipper ca 7 cm längre över tråden än om den gör det medsols. Jag har aldrig sett att Indegon har kantklippt medsols.
Det en av de to 15m strekkene som noen gang ble kantklippet hos meg ble klippet medsols hver gang. Hvilken vei den klippet det andre 15m strekket vet jeg ikke da jeg aldri fikk se den gå der med kniven i gang. De øvrige 190m med yttergrense ble aldri klippet.
 
Eriksgatan skrev:
Hrm, jag har hållit mig lite i bakgrunden några dagar
Du har ikke ens klagad over din 6:e indego på flere dager. Tråden blir kjedelig uten dine rapporter! Svikter du oss?
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
Dr Ost skrev:
Ja, om man inte har varit inne på några dagar så har man lite att läsa, men nu är man ikapp (hur många gånger hinner man klippa sin gräsmatta manuellt under tiden som man läser samtliga inlägg? :)).

Kvällens reflektion går till Mortimer. Egentligen finns såklart en poäng i att man som konsument att man ska få en felfri produkt där det inte skall krävas att man är ingenjör för att kunna hantera sin gräsklippare, men har man varit aktiv i detta forum så länge så känns ditt angreppssätt till din nya maskin som något sinnesslött. Förvisso så skall maskinen såklart varva ner när den har kommit förbi en svår passage, men utifrån vad du tidigare har läst på forumet, varför inte ha lite is i magen och gör rätt från början? Att starta klippningen med endast tre mm marginal istället för att först ställa den i högsta läget och jobba sig nedåt är ju bara dumt, ungefär som att man söker problem. Såvida du inte matar din gräsmatta med anabola steroider så har du gott om marginal för att börja på det högsta läget och jobba dig nedåt.

Utdelar även en guldstjärna till MeanMike som på ett utmärkt sätt blandar ironi och elakheter med sakliga inlägg.
Att somliga bara orkar hålla Bosch om ryggen för en så pass ej färdigutvecklad produkt

Lyckas jag få mitt köp hävt så blir det bara 1 inlägg till för mig i denna tråden
 
  • Gilla
dennisson
  • Laddar…
mortimer skrev:
Att somliga bara orkar hålla Bosch om ryggen för en så pass ej färdigutvecklad produkt

Lyckas jag få mitt köp hävt så blir det bara 1 inlägg till för mig i denna tråden
Nädu, där har du fel. Jag tillhör de som både har haft klipparen på service och skickat synpunkter till Boschs support, så inte håller jag Bosch om ryggen. Mitt inlägg handlar främst om min förvåning av att du inte har tagit till dig av vad som har skrivits på detta forum. Som sagt, tydligt att du nu söker fel.
 
Dr Ost skrev:
Utdelar även en guldstjärna till MeanMike som på ett utmärkt sätt blandar ironi och elakheter med sakliga inlägg.
Tackar tackar. Jo det e ju inte så lätt o leva upp till mitt namn. Men jag ligger i allt vad jag kan:sly:.

Och det e skönt att det inte bara e jag som får troll känning.....(det kliar liksom)

Jaja. Nu till något viktigare,

Fråga 1
Någon som har haft samma problem som jag fått 3 gånger nu?

Maskinen backar ut helt rätt. vänder rakt in i väggen (över tråden) backar sen rakt in i dockan (ryckigt) kör sen ut o klipper men kör rakt över tråden ett par gånger ,rakt in i väggen/häcken. Verkar som om inte sensorerna känner tråden. efter 1 min funkar allt igen!!!!.

Nån som känner igen? Sensorfel? Värmeslag? Försöker den rymma?

Fråga 2. (Lite off topic)
Jag har ett fritidshus oxå och jag blev intresserad av Julas pris på Landroid 1,0. ihelgen 5990:-
Nu e det tydligen den gamla modellen från i fjol.
Grannen har en HQ 320ac tror jag, och har sin lina ca 3,5-4 meter från min tilltänkta dragning.
Funkar detta tror ni?
 
Eriksgatan skrev:
Klipparen har en enda väg att gå ut från laddstationen. Backa ut, vända 180[SUP]o[/SUP] och kör sedan motsols både när den karterar och vid kantklippning. Motsols trådföljande gör att klipparen klipper ca 7 cm längre över tråden än om den gör det medsols. Jag har aldrig sett att Indegon har kantklippt medsols.
Min klipper när den "tappat bort sig" och ska hitta possition igen. Då kan den följa tråden medsols och den klipper under tiden. (blir ju som kantklipp medsols)
 
Kan påpeka att min i början stannade mitt i kantklippningen och började klippa vanligt. Den fullfölde nästan aldrig kantklippet. Den stannade oxå alltid på samma plats.
Löstes med att kartera om sen funkade det igen. (skit i minnet antar jag)
 
peternicklas
MeanMike skrev:
Tackar tackar. Jo det e ju inte så lätt o leva upp till mitt namn. Men jag ligger i allt vad jag kan:sly:.

Och det e skönt att det inte bara e jag som får troll känning.....(det kliar liksom)

Jaja. Nu till något viktigare,

Fråga 1
Någon som har haft samma problem som jag fått 3 gånger nu?

Maskinen backar ut helt rätt. vänder rakt in i väggen (över tråden) backar sen rakt in i dockan (ryckigt) kör sen ut o klipper men kör rakt över tråden ett par gånger ,rakt in i väggen/häcken. Verkar som om inte sensorerna känner tråden. efter 1 min funkar allt igen!!!!.

Nån som känner igen? Sensorfel? Värmeslag? Försöker den rymma?

Fråga 2. (Lite off topic)
Jag har ett fritidshus oxå och jag blev intresserad av Julas pris på Landroid 1,0. ihelgen 5990:-
Nu e det tydligen den gamla modellen från i fjol.
Grannen har en HQ 320ac tror jag, och har sin lina ca 3,5-4 meter från min tilltänkta dragning.
Funkar detta tror ni?
Om du söker i rätt tråd så kanske du finner ett svar. Men vågar du posta i en annan tråd, du kan ju blikallad för troll........
 
  • Gilla
Tajkon
  • Laddar…
Moget...
 
peternicklas
Dr Ost skrev:
Moget...
Som din kommentar.
 
Min poäng var att testa att bemöta MeanMike med humor eller svara sakligt på hans tidigare funderingar. Nu låter det mer som "ja men pappa, han var ju dum"...
 
peternicklas
Dr Ost skrev:
Min poäng var att testa att bemöta MeanMike med humor eller svara sakligt på hans tidigare funderingar. Nu låter det mer som "ja men pappa, han var ju dum"...
Bara förklarade att man ställer inte en fråga om en Landroid i en tråd om Bosch Indego. Hade han letat i rätt tråd så finns det svar. Sedan förstår jag inte varför du ska kommentera detta. Det var MeanMike som jag svarade.
 
Dr Ost skrev:
Nädu, där har du fel. Jag tillhör de som både har haft klipparen på service och skickat synpunkter till Boschs support, så inte håller jag Bosch om ryggen. Mitt inlägg handlar främst om min förvåning av att du inte har tagit till dig av vad som har skrivits på detta forum. Som sagt, tydligt att du nu söker fel.
Okej, säger du det så är det säkert så också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.