Haha ja jag har svurit över det några gånger :) ska dras till ett bubbelbad
men om plattorna skiljer i storlek då blir det väl svårt om man lägger mot plastpinnen?
 
Alltid svårt att lägga smala fogar när plattorna skiljer:/ Har inget att jobba/parera med då..
 
jeppeknaster skrev:
Använde det här systemet i veckan när jag la 30x60 i toan med 2mm fog. Så jävla smidigt. Blev perfekt.
Tror benen kostar runt 3 kr st och den blåa koppen ca 10-12 kr. Den blå kopparna får jag dock lånar av min butik och de går typ att använda hur många gånger som helst. Med det här systemet behövs inte heller något specialverktyg.
Kan varmt rekommenderas.

[länk]
Detta systemet tycker jag verkar bättre än Raimondis, från var beställde du det? Skulle vara bra att få låna kopparna!
 
T
nino skrev:
Haha ja jag har svurit över det några gånger :) ska dras till ett bubbelbad
men om plattorna skiljer i storlek då blir det väl svårt om man lägger mot plastpinnen?
Fast rektifierade plattor diffar ju inte i storlek och plattorna på din bild ser ut av vara rektifierade?
 
T
Manberg skrev:
Detta systemet tycker jag verkar bättre än Raimondis, från var beställde du det? Skulle vara bra att få låna kopparna!
Ja, det verkar prima, mailade http://www.trend4home.se som jeppeknaster tipsade om men fick aldrig något svar så det verkar inte som att den butiken vill sälja den produkten.

Finns på Ebay med men är ganska dyrt och bara frakten skulle gå på 800 spänn från USA:wow:

Har testat Raimondos system och gillar inte det alls.
 
  • Gilla
Manberg
  • Laddar…
jo dom har hållit måtten bra, men det var första gången jag använde systemet och då fegade jag lite och körde med kryssen. Har ett hallgolv nästa vecka och lägga så vi får se hur jag gör då

Tyckte att det funkade bra, men jag blir lite fundersam hur det blir när man ska bryta av pinnarna och det ligger fix på sidorna på vissa ställen... Får väl se på onsdag hur det går
 
Lämnade igen kopparna för någon dag sedan. De var bara till låns och jag hade glömt lämna igen dem. Kanske därför Tank77 inte kunde få köpa dem :)
 
T
Jaha, jag trodde att affären marknadsförde denna produkt.

Lustigt att det inte finns någon återförsljare i Europa när skiten tillverkas i Italien?

Nåja, jag får väl importera ett parti själv direkt ifrån fabrik.
 
nu har jag lagt ett till golv (hall 30*60 i förband) med Raimondos system och jag måste säga att det funkar riktigt bra
men man måste ha en ordentlig kam, jag slipade upp en 10*10 kam till 12*12

Fråga: ni som har lagt golv med nivåkilar, tar ni betalt för pinnarna? mina kostar ca 2,5-3:- / st och till hallgolvet så gick det ca 170st så det blir ju ca 500:- extra åt kunden eller mindre för mig (en kostnad som jag inte har inräknad i mitt timpris)

totalt tar jobbet ca 10h, med nätning flytspackling läggning och fogning så jag kan ju inte heller lägga på en 50lapp på timpriset
 
De som finns på KGC har XL-Bygg fresk vet ja, kanske fler XL-Bygg har. Tror även Beijer har. Men som nån sa, dom bena är ganska ömtålig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.