varför inte sätta sängen på ett snurrande podium ;D på så sätt har man i alla fall huvudet rätt någon gång.

Vad händer om man har sängen utanför currlinjen och sedan somnar i soffan som är "mitt i krysset", sover man dåligt då?
 
KarlXII skrev:
Jag fattar fortfarande inget... ;D
Men då ställer du ju bara in sängen i sovrummet utan att ha kollat nånting? Det kanske är det som är finessen?  ;)

Precis!
 
Ahaaaa, du med mig skämta aprilo!

Du känner dig alltså lite skeptisk till denna seriösa vetenskap? ;D
 
Karl 12, jag hörde att du har tappat "förmågan" att hitta currlinjerna ??? eller är det bara ett illasinnat rykte?
 
ssssssssss skrev:
Vad håller Ni på med egentligen. Är det Chicken curry Ni pratar om eller?

I indien känner vi inte till nåt sånt utan bara chicken curry som gäller..ha..ha..ha
 ;D
En indier som gillar curry

Å nej, detta är en seriös vetenskap!

Se bara slagrutans hemsida: http://www.algonet.se/~eneby/slagruta.htm
 
Anledning att vinkelpinnarna viker av är att kroppen används som instrument och handlederna vrids. Vinkelpinnarna är bara en display. Samma gäller med klykan och vattensökning.

Det är därför bara vissa klara av denna ädla konst ;).

Med risk att sänka ämnet ämnet till ännu mer flummig nivå, pröva följande: :surprised:

-Placera en kompis någonstans utan currylinjer. Ta vinkelpinnarna och gå mot personen. Vinkelpinnarna viker av när du träffar personens "Aura"-strålning.

- Efteråt placera samma person på ett currykors och upprepa samma sak. Notera att Auran har reducerats.
Detta förklarar varför haren alltid har sin lega i currykors, samma gäller katten.

Försök också att placera en hund på ett currykors, omöjligt.



 
Bob_the_builder
Palm skrev:
Om till och med en träklyka slaknar när man passerar en currylinje kanske man ska passa sig extra noga för att ställa sängen där..?
;D ;D ;D
 
Skit. Nu har ni fått mig fundersam. Katt f-n ligger på min sida i sängen, vilket jag tidigare tolkat som ett gott tecken (varma fötter) men enligt ovan inlägg skulle det innebära att jag ligger med foten i wok pannan.
 
Marthin skrev:
Detta förklarar varför haren alltid har sin lega i currykors, samma gäller katten.

Försök också att placera en hund på ett currykors, omöjligt.
Varför skulle det vara skillnad på katter och hundar? Jag tycker inte det förklarar något.

Min fru måste ha ett currykors i sina fötter för det är alltid där katten ligger - oavsett var sängen står eller vilken del av sängen hon ligger på.
 
Ja, det är då mycket man inte känner till!!!!!!!
 
General Failure skrev:
Min fru måste ha ett currykors i sina fötter för det är alltid där katten ligger - oavsett var sängen står eller vilken del av sängen hon ligger på.
Avundsjuk?
 
BoByggarn skrev:
Avundsjuk?

På katten eller tanten?
 
;D
 
Nu har jag tappat bort mig totalt här.. Kan nån förklara vad det egentligen innebär det här med currykross (knäppt namn egentligen eller ???)
 
Curry, curry - är inte det en matkrydda?
Så currykross är en falang inom den Franska matkonsten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.