Redigerat:
Som Remne länkade till några av mina verktygslådor. Så delar jag med mig lite av erfarenhet.
Har inte haft kaizen utan andra lager av skum/foam/plast, ja kalla det vad man vill. I mitt fall på de första exemplen så är det faktiskt taget direkt ifrån Essve's egna katalog... dessa är lösa blad/skivor som är anpassade till essboxen..
Finns fördelar och nackdelar med dem, har limmat ihop skivorna så de inte rör sig t ex...

Men googlar man runt lite så hittar man t ex länken nedan. Där man kan köpa sk pick-n-foam som påminner om vad L-boxxen kommer levererad med. Har inte hittat något som liknar kaizen "lokalt"
Att använda foam skyddar dina verktyg och produkter riktigt bra! Jag gillar att ha allt på sin plats, men det tar mycket mer plats givetvis. Så har själv en rad förbättringar att göra på mina nästa lådor / verktysväskor osv.

http://customcases.se/accessories.html
Kika närmare på den länken. där finns det kitt, lösa skivor och inspiration i deras egna väskor.
Det är bara fantasin som sätter gränsen och i mitt fall så får jag begärnsa fantasin bara för att inte låta pengarna springa iväg med onödiga lösningar... bara för det är smidigt ;)
 
Intressant tråd då jag har funderingar på detta.
Har en Essbox jag inte använder då jag inte direkt förbrukar någon skruv.
Även sugen på att inreda antingen en L-boxx eller systainer låda. Dels en för vikelslip och en för "grejer" som jag nu släpar upp och ner ur källaren i en gammal plastback från ett bageri...
 
Essboxen funkar till det mesta. Och tycker den är många gånger mer gedigen än L-boxx och systainer...
Nackdelen är dock måtten på höjden.
Får t ex inte in min gamla vinkelslip i den, Men hade jag köpt en av nyare modell så hade den fått plats.
Tittar man runt på nätet och jag gillar just det här med att organisera sin arbetsplats just nu. Så finns det mycket spännande lösningar att samla insipiration ifrån... Oavsett om det rör.
Systainer
Sortainer
Tough Boxes
Tstak
L-boxx
osv.

Kan hänvisa till lite olika länkar när jag loggar in på rätt dator ikväll, där jag samlat ideer.
 
Tydligen tömdes mina bokmärken vid förra uppdateringen på datorn... typiskt..
Med surfa in och titta på...
festoolsownersgroup.com
contractortalk.com
stanelytools.co.uk/forums
dewaltownersgroup.com
talkfestool.com
garagejournal.com (folk med fantastiska verkstäder älskar ordning och reda!!!)
http://www.instructables.com/id/Toolbox-Ideas/

Sen är det bara att googla som en tok, så finns det mängder..
diy toolbox / diy tool organizer / foam toolbox / foam tool organizer / osv osv osv... inspirationen är oändlig!
:wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.